چرا مخازن پلاستیک طبرستان دوست دار محیط زیست محسوب می شوند؟!

مخازن دوستدار محیط زیست !!!

چرا مخازن پلاستیک طبرستان دوست­دار محیط زیست محسوب می­ شوند؟!

مخازن پلی ­اتیلنی گاهی به دلیل داشتن تاثیرات منفی بر روی محیط زیست مورد نقد قرار می ­گیرند. ما در پلاستیک طبرستان طیف وسیعی از منبع آب را تولید می­ کنیم. چهار دلیل اصلی وجود دارد که محصولاتی که ما تولید و به فروش می­­ رسانیم، در واقع برای محیط زیست مناسب هستند.

-مخازن پلی­ اتیلنی پلاستیک طبرستان، در صورت استفاده ­ی صحیح عمر طولانی ای دارند و تا سال­ های سال سالم باقی­ می­ مانند؛ واضح است که هرچه دوام یک محصول بیشتر باشد، برای محیط زیست مناسب­ تر است. به علاوه به دلیل قابلیت بازیافت پلی­ اتیلن به کار رفته در ساخت مخازن، حتی بعد از پایان عمر مخازن نیز می ­توان آن­ها را بازیافت­ و مجددا مورد استفاده قرار داد.

-اگر در تمامی خانه ­ها یک مخزن آب وجود داشته باشد، تقاضا برای تامین آب شهری کاهش می­ یابد. بنابراین نیاز به احداث سدها و تاسیسات شیرین­ سازی آب کمتر شده و این خود یک مزیت آشکار برای محیط زیست محسوب می­ شود. همچنین هرچه تعداد مخازن آب درون شهری بیشتر باشد، تامین کلی آب آسان­ تر خواهد بود. نتایج یک برآورد سالیانه در کشور استرالیا نشان می­ دهد که هر خانواده اگر تنها یک مخزن آب در خانه خود داشته باشد، این امر تقاضا برای تامین آب از منابع اصلی را حدود 50000  لیتر در سال کاهش می­ دهد.

 

-در مواقع سیل­ و طغیان آب، مخازن آسان­ رو که مخصوص ذخیره سازی آب باران هستند و در شرکت پلاستیک طبرستان تولید می ­شوند، می­ توانند تا حد زیادی در کنترل جریان آب ­های سطحی مشارکت کنند. این نوع مخازن به دلیل شکل هندسی خاص خود، فضای کمی را اشغال کرده و می ­توانند به نوبه خود تاثیر شگرفی در کاهش پیک جریان آب ناشی از بارش ­های شدید داشته باشند. این عامل به تنهایی یک مزیت بسیار مهم برای محیط زیست محسوب شده و در کنار آن می­ توان به جنبه­ های اقتصادی ناشی از خسارات کمتر در مخاطرات زیست محیطی نیز اشاره کرد.

-تانکرهای آب، انرژی مورد نیاز برای تصفیه و پمپاژ آب به خانه­ ها را کاهش می­ دهند. این شامل تامین انرژی مورد نیاز برای تجهیزات عظیم ذخیره آب و همچنین تامین نیروی کار لازم می­ شود. بنابراین از این حیث نیز محیط زیست می ­تواند از مزایای ذخیره­ سازی آب باران منتفع شود.

 

به طور کل ترغیب خانواده­ ها به خرید انواع مختلف مخازن یا تانکرهای ذخیره­ سازی آب می­تواند یک گام در یک مسیر صحیح باشد؛ چراکه در قالب یک برنامه جامع و مشترک می ­توان تا حد زیادی به مدیریت مصرف آب در جوامع کمک کرده و از دخالت­ های نا­به­ جای انسان در محیط زیست جلوگیری نمود. برای دریافت ابعاد، اندازه و قیمت های مخزن های مصرفی خانواده ها همچون مخزن زیر پله ای یا افقی و انواع مخازن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.