امروزه با توجه به کمبود منابع آبی و نیاز به نگهداری و ذخیره‌سازی آب شرب، استفاده از مخازن پلی اتیلن، بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا کرده است. افراد بسیاری برای مصارف خانگی خود اقدام به تهیه مخازن مختلف پلی اتیلنی کرده و سعی می‌کنند از این طریق با مشکلاتی چون قطعی‌های مکرر آب شهری، کم‌بودن فشار آب شهری در مواقع اوج مصرف و برخی مشکلات دیگر مقابله کنند.

تانکر آب که به منظور نگهدای و ذخیره‌سازی آب استفاده می‌شوند، بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی شده و دارای تنوع هستند. برای مثال، تعداد لایه یکی از عوامل دسته‌بندی مخازن پلی اتیلن است و مخازن پلی اتیلن در انواع تک‌لایه، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه در بازار وجود داشته و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارا هستند.

در همین راستا، در این مقاله از وب‌سایت مجتمع پلاستیک طبرستان، قصد داریم تا یکی از انواع مخازن پرکاربرد پلی اتیلن، یعنی مخزن پلی اتیلن چهار لایه را بررسی نماییم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فهرست محتوا:

 

ساختار مخازن پلی اتیلنی مختلف

همانطور که گفته شد، مخازن پلی اتیلن را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. اما در این بخش، ما قصد داریم تا ساختار مخازن پلی اتیلنی را بررسی نماییم:

  • مخازن تک‌لایه

    همانطور که از نام این دسته مخازن پیدا است، این مخازن از یک لایه پلی اتیلن تشکیل شده‌اند. این دسته از مخازن به دلیل احتمال بالای جلبک‌بستن، برای نگهداری آب شرب، مناسب نیستند.
  • مخازن دولایه

    مخازن دولایه نسبت به دیگر انواع مخازن پلی اتیلن کاربرد کمتری داشته و بدنه آن‌ها دارای دو لایه است.
  • مخازن سه‌لایه

     یکی از پرکاربردترین انواع مخازن پلاستیکی به منظور نگهداری و ذخیره‌سازی آب شرب، مخازن سه لایه هستند. این دسته از مخازن به دلیل جلوگیری از ورود نور به درون مخزن، از جلبک‌بستن آن جلوگیری کرده و به واسطه تشکیل‌ شدن از سه لایه متوالی، استحکام و مقاومت بدنه بسیار بالایی دارند. مخازن سه لایه، دارای یک لایه میانی تیره‌رنگ هستند. در واقع این لایه میانی، وظیفه جلوگیری از ورود نور را بر عهده داشته و به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند.
  • مخازن چهارلایه

     منبع پلی اتیلن 4 لایه، یکی دیگر از انواع مخازن پلی اتیلن بوده که از چهار لایه تشکیل شده‌اند. مخازن چهار لایه خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اما نکته مهم در رابطه با این دسته از منبع‌های آب، شباهت کاربرد آن‌ها با مخازن سه‌لایه است. در واقع این دو نوع از مخازن، بهترین مخازن برای نگهداری آب شرب به شمار می‌روند و مخازن 4 لایه برای محیط‌هایی با شرایط آب‌وهوایی و دمایی خاص بیشتر کاربرد دارد. البته افرادی که حساسیت بالایی بر روی آب مصرفی خود دارند نیز می‌توانند این دسته از مخازن را تهیه و نصب نمایند.

 

برای اطلاع از نحوه نصب و استقرار مخازن پلی اتیلنی مقاله نصب مخزن پلی اتیلن را مشاهده بفرمائید.

 

 

مخزن عمودی

 

بررسی کامل منبع پلی اتیلن 4 لایه

به طور کلی این مخازن خود به دو نوع ساده و آنتی باکتریال تقسیم می‌شوند. در ادامه هر یک از انواع منبع پلی اتیلن 4 لایه را بررسی خواهیم کرد:

  1. مخزن 4 لایه ساده

     مخازن ساده، نسبت به مخازن سه لایه، یک لایه میانی بیشتر دارند. یعنی دو لایه میانی این دسته از منبع‌های پلاستیکی، تیره‌رنگ بوده و به عنوان عایق حرارتی و عامل جلوگیری از ورود نور به درون مخزن عمل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا انتقال دما با سرعت به مراتب پایین‌تری نسبت به مخازن سه لایه رخ دهد.
  2. مخزن 4 لایه آنتی باکتریال

     در واقع مخزن آب پلی اتیلن چهار لایه آنتی باکتریال، همان مخازن سه لایه هستند که در داخل، یک لایه آنتی‌ باکتریال اضافی دارند. در واقع این لایه درونی، خاصیت آنتی باکتریال مخازن پلی اتیلنی را افزایش می‌دهد.
  3. مخزن 4 لایه فوم دار

     نوع دیگری از مخازن لایه نیز وجود دارند که در قسمت بیرونی آن‌ها یک لایه عایق یا فوم‌دار مشاهده می‌شود. در واقع لایه بیرونی این دسته از مخازن، از فوم عایق حرارت تشکیل شده که مقاوت مخزن نسبت به دما و حرارت را افزایش می‌دهد.

 

جهت مشاهده و خرید مخزن آب زیرپله برای مکان‌هایی که با کمبود فضا مواجه هستند به صفحه این محصول در سایت طبرستان مراجعه فرمائید.

 

مخزن آب پلی اتیلن چهار لایه، یکی از انواع مخازن پلی اتیلنی بوده که خود دارای انواع مختلفی است. این نوع مخزن پلاستیکی، برای نگهداری آب شرب در شرایط آب و هوایی سخت بسیار مناسب است. اما فارغ از این موضوع، تفاوت زیادی میان مخازن چهارلایه و سه‌لایه وجود ندارد.

 

مخزن آب پلی اتیلن چهار لایه

 

تفاوت‌های مخزن آب پلی اتیلن چهار لایه با دیگر انواع مخازن

تفاوت‌های مخازن پلی اتیلن از جهت‌های مختلفی قابل بررسی هستند. اما قبل از بررسی باید به این نکته اشاره نمود که تفاوت این دسته از مخازن با مخازن سه لایه بسیار محدود و اندک است و مربوط به ساختار و موارد استفاده از آن‌ها می‌شود. برای خرید مخزن افقی با کیفیت از مجموعه طبرستان به صفحه محصول آن در سایت مراجعه فرمائید.

  • قابلیت نگهداری

     مخازن چهارلایه برای نگهداری آب آشامیدنی و آب مصرفی کشاورزی و باغداری در شرایط سخت‌ آب‌وهوایی مناسب هستند. در طرف دیگر مخازن سه‌لایه و تک‌لایه برای نگهداری آب آشامیدنی، آب مصرفی و آب کشاورزی در شرایط مساعد آب‌وهوایی کاربرد دارند.

 

منبع پلی اتیلن 4 لایه

  • تعداد لایه‌ها

     مخازن تک‌لایه، یک لایه سفید رنگ دارند. در سمت دیگر، مخازن سه‌لایه شامل دو لایه سفید رنگ (که لایه داخلی آنتی‌ باکتریال است) و یک لایه میانی تیره‌رنگ هستند. مخازن چهار لایه نیز از نظر ساختار به 3 دسته تقسیم می‌شوند که آن‌ها را قسمت قبل بررسی نمودیم.

 

بیشتر بخوانید: معایب مخزن آب پلی اتیلن

  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی و شرایط آب‌وهوایی

     مقاومت مخازن 4 لایه در این بخش در مقایسه با مخازن دیگر، بسیار عالی است.

به طور کلی مخازن 4 لایه در موارد مختلفی مانند قابلیت نگهداری مایعات، تعداد لایه‌ها و مقاومت در برابر تغییرات دمایی و شرایط آب‌وهوایی با دیگر مخازن پلی اتیلن تفاوت دارند.

بشتر بخوانید: برای شناخت بهترین برند منبع انبساط برای مصارف مختلف این مقاله را مطالعه بفرمائید.

مخزن پلی اتیلن چهار لایه

 

نکات خرید مخزن پلی اتیلن چهار لایه

در رابطه با مخزن پلی اتیلن چهار لایه، برخی از نکات وجود دارند که توجه به آن‌ها برای تهیه مخزنی مناسب ضروری است. این نکات در ادامه ذکر شده‌اند:

  • به طور کلی در نظر داشته باشید که رنگ لایه داخلی مخزن، ارتباطی به آنتی‌ باکتریال بودن یا نبودن مخازن ندارد. در نتیجه قبل از تهیه مخزن به این نکته توجه داشته باشید.
  • به طور کلی در بلند مدت، تفاوت میان مخازن چهارلایه و سه‌لایه برای نگهداری و ذخیره‌سازی آب شرب وجود ندارد. و میتواند مخزن آب مناسب برای آپارتمان نیز باشد
  • از مخازن چهارلایه بیشتر در شرایط و موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که شرایط آ‌ب‌وهوایی و دمایی خاص و منحصربه‌فردی دارند.
  • به منظور تهیه مخازن باکیفیت، همواره بهترین راه تهیه این دسته از مخازن، از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان معتبر است.

جمع‌بندی

در این مقاله از وب‌سایت مجتمع پلاستیک طبرستان، تلاش کردیم تا مخزن آب پلی اتیلن چهار لایه را به طور کامل بررسی نموده و نکات مربوط به این دسته از مخازن را ذکر نماییم. به طور کلی مخازن 4 لایه یک دسته از مخازن پلی اتیلن بوده که از 4 لایه تشکیل شده‌اند و از آن‌ها بیشتر به منظور نگهداری آب شرب و مصرفی کشاورزی در شرایط آب و هوایی سخت استفاده می‌شود. اگر قصد تهیه این محصول را دارید مقاله بورس مخزن آب در تهران راهنمای شناخت مراکز عرضه مخزن در تهران است.

 

نمایندگان فروش

 

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران بوده که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. در این شرکت، انواع مختلف مخازن پلی اتیلن با بالاترین کیفیت و با استفاده از بروزترین متدها و ماشین‌آلات به تولید می‌رسند. عزیزانی که قصد خرید مخازن تک‌لایه، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه پلی اتیلن را دارند، می‌توانند همین امروزه به نمایندگی‌های معتبر مجتمع پلاستیک طبرستان در سرتاسر ایران مراجعه نمایند.