مخازن پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع مخازن هستند که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. این دسته از مخازن ویژگی‌های متعددی دارند که دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها را می‌توان ناشی از همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانست. به طور کلی از ویژگی‌های مخازن پلی‌اتیلن می‌توان به مواردی چون سهولت در نصب اتصالات، قیمت مقرون‌به‌صرفه، وزن سبک، سهولت در حمل‌ونقل، مقاوم در برابر ضربه و ... اشاره نمود.

در این مقاله قصد داریم تا  نحوه سوراخکاری و نصب اتصالات بر روی مخازن پلی اتیلن را تشریح کنیم و به صورت ویدیویی آن را آموزش دهیم.

 

دانستن نحوۀدقیق نصب اتصالات مخزن آب پلی اتیلن اهمیت زیادی دارد. برخی از دلایل نصب دقیق واتصالات مخزن عبارتند از:

  1.  حفظ کیفیت آب: نصب صحیح اتصالات مخزن مانع نشت آب و ورود هوا و ذرات آلوده به سیستم می‌شود. این امر باعث خواهد شد کیفیت آب در مخزن حفظ شود و از آلودگی و تلف شدن آب جلوگیری کند.
  2.  جلوگیری از هدر رفت آب: نصب صحیح اتصالات منبع آب باعث جلوگیری از هدر رفت آب و خروج آب به صورت ناخواسته از مخزن می‌شود. این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد.
  3.  افزایش عمر مفید مخزن: نصب صحیح اتصالات تانکر آب باعث افزایش عمر مفید مخزن می‌شود. اتصالات نادرست می‌توانند باعث نشت آب، خوردگی و خرابی مخزن شوند که منجر به نیاز به تعمیر یا تعویض مخزن می‌شود.
  4.  افزایش کارایی سیستم: نصب صحیح اتصالات مخزن به لوله‌ها و قطعات دیگر سیستم، باعث افزایش کارایی سیستم می‌شود. اتصالات نادرست ممکن است باعث کاهش جریان آب، افزایش فشار آب یا ایجاد مشکلات دیگر در سیستم شوند.

 

مخزن آب

 

راهنمای سوراخکاری و نصب اتصالات مخزن آب + ویدیو

مخازن پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع مخازن هستند که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. این دسته از مخازن ویژگی‌های متعددی دارند که دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها را می‌توان ناشی از همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانست. به طور کلی از ویژگی‌های مخازن پلی‌اتیلن می‌توان به مواردی چون سهولت در نصب اتصالات، قیمت مقرون‌به‌صرفه، وزن سبک، سهولت در حمل‌ونقل، مقاوم در برابر ضربه و ... اشاره نمود.

در این مقاله قصد داریم تا  نحوه سوراخکاری و نصب اتصالات بر روی مخازن پلی اتیلن را تشریح کنیم و به صورت ویدیویی آن را آموزش دهیم.

فهرست محتوا:

 

سوراخکاری و نصب اتصالات مخزن آب پلی اتیلن

نصب اتصالات و سوراخکاری مخازن پلی اتیلن به‌مراتب راحت‌تر از نصب اتصالات و سوراخکاری انواع دیگر مخازن است. مخازن فلزی و مخازن بتنی به راحتی سوراخ نمی‌شوند و نصب اتصالات به آن‌ها با ریسک بالایی همراه است. چراکه پس از فرایند جوشکاری، احتمال زنگ‌زدن قسمت‌های جوش داده شده وجود دارد. اما در مخازن پلی اتیلن، به دلیل جنس خاص و منحصربه‌فرد بدنه آن‌ها، امکان رخ‌دادن این اتفاق وجود ندارد. در کنار این موضوع، سهولت سوراخکاری و برش بدنه این دسته از مخازن باعث شده تا هزینه این کار در مقایسه با مخازن فلزی و بتنی بسیار اندک باشد.

 

لوازم موردنیاز جهت انجام سوراخکاری و نصب اتصالات به مخزن

اتصالات منبع آب انواع مختلفی دارد که برای اتصال لوله‌ها، شیرها و سایر قطعات سیستم آبرسانی به مخزن استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از انواع رایج اتصالات مخزن آب پلی اتیلن و نحوه نصب اتصالات مخزن پلی اتیلن اشاره خواهم کرد.

برای سوراخکاری و نصب اتصالات به مخازن پلی اتیلن، به 4 وسیله نیاز است که عبارت‌اند از:

  • گردبر
  • بوشن مغزی
  • فلوتر (شناور)
  • لوله پلی اتیلن (به تعداد لازم)

در ادامه هر یک از این تجهیزات را به صورت مختصر معرفی خواهیم نمود.

گردبر

هنگام نصب اتصالات تانکر آب، باید تجهیزات مناسب و اتصالات تانکر پلاستیکی تهیه نمود. گردبر یک ابزار در جهت سوراخکاری بر روی انواع مواد است. این دسته از ابزارآلات دارای تنوع بالایی بوده افراد متناسب با متریالی که قصد سوراخکاری بر روی آن را دارند، می‌تواند یکی از انواع گردبر را تهیه و استفاده نمایند.

 

بوشن مغزی

بوشن در واقع وسیله‌ای است که برای اتصال بین دو لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوشن مغزی نیز یکی از انواع بوشن بوده که کاربرد آن، در بخش تأسیسات ساختمانی و لوله‌کشی است.

فلوتر (شناور)

شناور یا فلوتر در واقع یک شیر با قابلیت قطع و وصل نمودن جریان سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله معمولاً در بالای مخزن نصب شده و هنگامی که حجم آب درون مخزن آب به اندازه شناور بالا می‌آید، این وسیله جریان ورودی آب را قطع می‌کند.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن یکی از انواع پرکاربرد لوله است که جهت انتقال مایعات و سیالات از آن استفاده می‌شود.

راهنمای تصویری سوراخکاری و نصب اتصالات مخزن آب

 

 

چند نکته مهم قبل از نصب اتصالات و سوراخکاری

پیش از استقرار مخزن، موارد متعددی وجود دارد که به یاد ابتدا به آن رسیدگی نمود. به طور مثال، دانش نحوه نصب فیتینگ مخزن آب یک دانش تخصصی است و باید مهارت لازم برای این کار کسب شده باشد.  به طور کلی قبل از سوراخکاری و نصب اتصالات مخازن پلی اتیلن، باید به چند نکته مهم توجه نمود:

  • محل نصب مخازن باید از قبل، با توجه به اصول مناسب زیرساختی، آماده شده باشد.
  • سطح قرارگیری مخزن آب، قبل از نصب باید مشخص شده باشد.
  • برای نصب اتصالات، می‌بایست از لوله‌ها و اتصالات با کیفیت و انعطاف‌پذیر استفاده نمود.
  • استفاده از هواکش (ونت) برای مخازن پلی اتیلن بسیار حائز اهمیت است.
  • توصیه می‌شود که برای نصب اتصالات و سوراخکاری مخازن، از متخصصان این حوزه کمک گرفته شود.
  • برای جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق، بهتر است از مخازن باکیفیت در راستای نگهداری و ذخیره‌سازی آب استفاده شود.

 

کارشناسان فروش

 

بیشتر بخوانید: بهترین برند منبع انبساط

 

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش نمودیم تا نکات مهمی را در رابطه با سوراخکاری و نصب اتصالات مخزن آب، ذکر نماییم. همانطور که گفتیم، نصب اتصالات و سوراخکاری مخازن به دلایل مختلفی انجام می‌شود. اما سوالی که در این رابطه وجود دارد، چگونگی انجام این کار است. در همین راستا به این نکته اشاره نمودیم که مخازن پلی اتیلن به راحتی امکان سوراخکاری و نصب اتصالات مختلف را دارند و تجهیزات مورد نیاز برای این کار عبارت‌اند از:

  • گردبر
  • بوشن مغزی
  • فلوتر یا شناور
  • لوله پلی اتیلن

همچنین چند نکته مهم در راستای نصب اتصالات و سوراخکاری به بهترین نحو ممکن را ذکر نمودیم.

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه

مجتمع پلاستیک طبرستان، یکی از برترین و بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه است. این مجتمع با داشتن خط تولیدی مجهز و پیشرفته، با تولید محصولاتی باکیفیت توانسته است بخش قابل‌توجهی از این بازار را در دست بگیرد. در مجتمع پلاستیک طبرستان، انواع مختلف مخزن، اعم از عمودی، افقی، بیضی، مکعبی، سپتیک و ... تولید و عرضه می‌شوند. متریان محترم نیز برای اطلاع از قیمت و خرید مخازن این شرکت، می‌توانند با کارشناسان مجتمع طبرستان تماس حاص نمایند.