شناور لوله یا piping float، محصول نوینی بوده که از پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) به عنوان ماده اولیه اصلی آن، تولید می‌شود. این محصولات از طریق فرآیند قالب‌گیری دورانی تولید شده و می‌توانند با اتصالات مختلف، به صورت ثابت یا متحرک مورد استفاده قرار گیرند. این ویژگی‌ها به شناورسازی لوله‌ها در دریا و رودخانه‌ها، جهت انتقال مایعات کمک می‌کنند. در ادامه با این محصول پرکاربرد بیشتر آشنا خواهیم شد.

شناور لوله چیست؟

شناورهای لوله‌ سیستم‌هایی هستند که برای شناورسازی لوله‌هایی که برای انتقال مایعات در دریا به صورت ایمن به کار برده می‌شوند، کاربرد دارند. ساختار شناورها به گونه‌ای است که انتقال مایعات را به طولانی‌ترین مسیر ممکن آسان می‌کند. شناور لوله‌ به دلیل خواص و مزایای ویژه‌ای که دارد، محبوبیت یافته‌ است. این شناورها از پلی اتیلن و فوم پلی اورتان ساخته می‌شوند که ساختاری سبک و مقاوم به ضربه، سایش و خوردگی ایجاد می‌کنند. آنها به طور ویژه در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که به پشتیبانی از لوله‌ها برای انتقال مایعات تا مسیرهای طولانی نیاز دارند.

بررسی ویژگی‌های شناور لوله

شناورهای لوله از ویژگی‌های متعددی برخوردارند که آن‌ها را به یک محصول پایدار و اقتصادی تبدیل می‌کند:

  1. دوام و مقاومت بالا: شناور لوله پلی اتیلنی ضد اکسیداسیون و ضد خوردگی بوده و در برابر فرسایش آب دریا و سایر شرایط محیطی مقاوم است.
  2. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت: این محصولات می‌توانند در دماهای بین 30- تا 60+ درجه سانتی‌گراد و در محیط‌های آبی مختلف از جمله آب شور و آب شیرین با pH بین 4 تا 9 به خوبی عمل کنند.
  3. قابلیت استفاده در لایروبی دریا: یکی از کاربردهای شناورهای لوله، استفاده از آنها برای لایروبی دریا، رودخانه، پشت سدها و دیگر محیط‌های آبی با عمق زیاد است. این تجهیزات امکان شناور کردن لوله‌های مخصوص را تا مسافت‌های طولانی ممکن می‌کند.

عمر مفید و مزایای اقتصادی

شناور لوله HDPE نیاز به نگهداری و تعمیرات زیادی ندارند و هزینه‌های عملیاتی آن‌ها بسیار مناسب است. این ویژگی‌ها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های بلندمدت مربوط به تعمیر، تعویض و نگهداری می‌شود. علاوه بر این، شناور لوله پلی اتیلنی به سادگی قابل نصب و مونتاژ بوده و می‌تواند به سرعت نصب شده و برای شناور کردن لوله‌ها در آب مورد استفاده قرار گیرد تا مایعات آن به نحو صحیح انتقال یابند.

نتیجه‌گیری

شناورهای لوله پلی اتیلن HDPE با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، از جمله مقاومت بالا، دوام طولانی و هزینه‌های عملیاتی کم، به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل شده‌اند. این محصولات نه تنها به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کنند، بلکه با عملکرد عالی خود، نیازهای صنعتی مختلف جهت شناور کردن لوله‌ها در دریا برای اقداماتی مانند لایروبی دریا یا ایجاد خط لوله برای انتقال دریایی تا مسافتی طولانی را به خوبی برآورده خواهند کرد.

خرید شناور لوله پلی اتیلنی از مجتمع پلاستیک طبرستان

مجتمع پلاستیک طبرستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات پلی اتیلنی در ایران به شمار می‌رود. این شرکت با چندین دهه تجربه و تخصص در زمینه تولید محصولات پلی‌ اتیلنی، به یکی از پیشگامان صنعت پلاستیک تبدیل شده است. مجتمع پلاستیک طبرستان با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، محصولات متنوعی از جمله انواع مخازن آب، شناور لوله‌، و... را تولید می‌کند. تمامی محصولات این شرکت با استانداردهای بین‌المللی سازگاری داشته و از مواد اولیه با کیفیت بالا تولید می‌شوند که باعث افزایش دوام و کارایی آن‌ها در شرایط مختلف خواهد شد. برای مشورت و ثبت سفارش همین امروز با شماره‌های مندرج در وب‌سایت تماس بگیرید.