مسئله بی‌آبی به یک معظل جدی هم برای انسان‌ها و هم برای حیوانات شده است. مجتمع پلاستیک طبرستان تصمیم گرفت تا باری دیگر به کمک حیات‌وحش برود.

 

این بار نذر طبیعت کنیم

زندگی و حیات برای حیوانات نیز به‌اندازه انسان‌ها اهمیت دارد. حتی می­توان گفت که حیات‌وحش قبل از انسان وجود داشته است. بنابراین نهایت بی‌­مهری است که اکنون خودسرانه و تنها برای منافع مالی جان آن‌ها را بگیریم. خوشبختانه هستند انسان‌هایی همچون احمد بحری که به اهمیت حیات‌وحش پی برده‌­اند و از طریق تریبون خود سعی در آگاه‌سازی مردم دارند. احمد بحری یک محیط‌بان و دوستدار حیات‌وحش است که پویش نذر طبیعت را راه‌اندازی کرده است. این پویش با کمک‌های مردمی سعی در حفظ گونه‌های مختلف جانوری و همین‌طور گونه‌های در حال انقراض دارد. بسیار ارزشمند است که این انجمن تاکنون بیش از 86 پروژه را با موفقیت به پایان رسانده است و فعالیت‌های مختلفی همچون ایجاد آبشخور برای حیات‌وحش، تغذیه حیات‌وحش، تیمار و درمان، درختکاری و... را انجام می­دهد.

مسئله بی‌آبی به یک معضل جدی هم برای انسان‌ها و هم برای حیوانات شده است. به دلیل خشک‌سالی و کمبود آب، حیات­‌وحش برای یافتن آب آشامیدنی مجبور به ترک منطقه امن خود می‌­شوند و در جستجوی آب به کمینگاه شکارچیان می‌­روند. همین امر در بسیاری از موارد باعث شکار شدن آن‌ها و یا آسیب دیدن انسان‌ها می‌­شود. به همین منظور یکی از فعالیت‌های نذر طبیعت ایجاد آبشخور در محل زندگی حیوانات و کاهش احتمال آسیب دیدن آنان است.

ایران سیراب و کمک به حیات‌وحش

ایران سیراب کمپینی است که به مدت نه‌چندان طولانی توسط مجتمع پلاستیک طبرستان در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است. این کمپین تاکنون فعالیت‌های زیادی همچون اهدای مخزن های متفاوت مثل مخزن بیضی به مناطق محروم و زلزله‌زده و حیات‌وحش انجام داده است. هدف ایران سیراب ایجاد مناسب شرایط برای دسترسی آسان به آب آشامیدنی بوده و فعالیت‌های آن به‌صورت جدی ادامه‌دار خواهد بود.

در ادامه فعالیت‌های اخیر ایران سیراب، مجتمع پلاستیک طبرستان تصمیم گرفت تا باری دیگر به کمک حیات‌وحش برود. به همین منظور تعداد 2 مخزن 5 هزار لیتری را در روز دوشنبه 18 مرداد 1400 به کمک احمد بحری و پویش نذر طبیعت به پناهگاه حیات‌وحش شیر احمد سبزوار اهدا کرد. این مخازن قرار است به‌صورت آبشخور و برای تأمین آب آشامیدنی حیوانات مورداستفاده قرار بگیرد. این اقدام باعث می‌شود تا حیوانات آن منطقه برای تأمین آب آشامیدنی به نواحی خطرناک نروند و جان آن‌ها در امان بماند.