بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، سالانه 4.5 میلیون پرندۀ مهاجر به ایران می‌آیند و 1.5 میلیون از آن‌ها شکار می‌شوند. خوب است بدانید که ایران هم‌اکنون رتبه‌های نخست را در کشتار پرندگان مهاجر دارد؛ به همین دلیل بهتر است اسم آن را به‌جای شکار به نسل‌کشی تغییر دهیم. با وجود تعداد بالای شکارچیان، فعالان محیط‌زیست همچنان تلاش می‌کنند جان پرندگان را نجات دهند تا جلوی انقراض نسل آن‌ها را بگیرند. این بار دوستداران حیات‌وحش به کمک دو قوی جامانده از سفر شتافتند.

از آنجایی که قوها برای زندگی نیاز به آب دارند این بار ایران‌سیراب با یاری تیم امداد و نجات حیات وحش به کمک این پرندگان زیبا رفت.

بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، سالانه 4.5 میلیون پرنده مهاجر به ایران می‌آیند و 1.5 میلیون از آن‌ها شکار می‌شوند. خوب است بدانید که ایران هم‌اکنون رتبه‌های نخست را در کشتار پرندگان مهاجر دارد؛ به همین دلیل بهتر است اسم آن را به‌جای شکار به نسل‌کشی تغییر دهیم. با وجود تعداد بالای شکارچیان، فعالان محیط‌زیست همچنان تلاش می‌کنند جان پرندگان را نجات دهند تا جلوی انقراض نسل آن‌ها را بگیرند. این بار دوستداران حیات‌وحش به کمک دو قوی جامانده از سفر شتافتند. قوی گنگ و قوی فریادکش دو پرندۀ زیبا از خانواده اردکیان هستند که در آب زندگی می‌کنند. این دو پرنده کوله‌بار سفر را بسته بودند تا به مکان مناسب‌تری برای زندگی مهاجرت کنند که با بی‌مهری شکارچیان مواجه شدند. برنامۀ قوها قرار نبود این‌گونه پیش برود. طبق معمول هر‌سال قوها برای دست‌یابی به شرایط بهتر برای زندگی مهاجرت می‌کنند. این پرنده‌های مهاجر به دلیل پرواز در ارتفاع پایین و استفاده از آبگیرها برای تغذیه به‌راحتی و بی‌رحمانه موردحمله و شکار قرار می‌گیرند.

ایران سیراب و تیمار مهاجران
ایران سیراب کمپینی است که توسط مجتمع‌ پلاستیک‌ طبرستان جهت کمک‌رسانی در حوزۀ دسترسی آسان به آب راه‌اندازی شده است. ازآنجایی‌که قوها برای زندگی نیاز به آب ‌دارند این بار ایران سیراب با یاری تیم امداد و نجات حیات‌وحش به کمک این پرندگان زیبا رفت. تعداد 2 عدد استخر پلی‌اتیلن برای نگهداری قوهای زخمی به تیم امداد و نجات بابلسر و بهنمیر اهدا شد. اهدای استخر توسط مجتمع پلاستیک طبرستان و با هدف کمک به حیات‌وحش بوده است. شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن در ایران این کمپین را راه‌اندازی کرده و تاکنون فعالیت‌های زیادی را در جهت کمک‌رسانی به مناطق محروم انجام داده است. اهدای استخر پلی‌اتیلن نیز یکی از فعالیت‌هایی می‌باشد که به‌تازگی به پایان رسیده است.