انسان از گذشته تا به امروز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث از بین بردن گونه‌های حیوانی شده است. بسیاری از این حیوانات درخطر انقراض هستند و تنها تعداد کمی از بعضی گونه‌ها باقی‌مانده است. به همین منظور برای حفظ و احیاء گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، محدوده‌ای از منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع، کوهستان، دشت و آب‌های جاری را به‌عنوان پناهگاه حیوانات در نظر می‌گیرند.

هدف کمپین ایران سیراب ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی می‌باشد. و اما این بار کمپین ایران سیراب به کمک حیات‌وحش می‌رود.

انسان از گذشته تا به امروز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث از بین بردن گونه‌های حیوانی شده است. بسیاری از این حیوانات درخطر انقراض هستند و تنها تعداد کمی از بعضی گونه‌ها باقی‌مانده است. به همین منظور برای حفظ و احیای گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، محدوده‌ای از منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع، کوهستان، دشت و آب‌های جاری را به‌عنوان پناهگاه حیوانات در نظر می‌گیرند. یکی از این پناهگاه‌ها در شیراحمد سبزوار واقع شده است و علیرغم اقلیم نیمه‌بیابانی و بیابانی که دارد زیستگاه گونه‌های بسیاری از حیات‌وحش ایران است. نذر طبیعت پویشی است که توسط احمد بحری، محیط بان و فعال محیط‌زیست به‌منظور کمک به حیات‌وحش راه‌اندازی شده است و به یاری کمک‌های مردمی پروژه‌های مختلفی را با موفقیت به پایان رسانده است. یکی از فعالیت‌هایی که پویش نذر طبیعت انجام می‌دهد ایجاد آبشخور برای حیوانات می‌باشد.

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید مجتمع پلاستیک طبرستان کمپینی را به نام ایران سیراب راه‌اندازی کرده است. هدف این کمپین ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی می‌باشد. تاکنون فعالیت‌های بسیاری را همچون اهدای مخزن به مناطق محروم، کم‌آب و زلزله‌زده انجام داده است. اما باری دیگر کمپین ایران سیراب به کمک حیات‌وحش می‌رود. مجتمع پلاستیک طبرستان به‌منظور کمک به حیات‌وحش تعداد 2 مخزن با گنجایش 5 هزار لیتر را به پناهگاه حیات‌وحش شیراحمد سبزوار اهدا کرد. اهدای مخازن به کمک پویش نذر طبیعت و آقای احمد بحری انجام شد. امید است تا این مخازن اهدایی بتوانند کمکی هر چند کوچک به حیات‌وحش ایران کنند تا در آینده فعالیت‌های بیشتر و اهدای مخازن بیشتر صورت بگیرد.