پس از بررسی‌های لازم در شهرستان جازموریان متوجه شدیم که وضعیت آب آشامیدنی ساکنان این مناطق به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست.

 

جازموریان از ترکیب دو بخش یعنی «جاز» به معنای علف و «موریان» به معنای انبوهی از هر چیز تشکیل‌شده است. جازموریان در گذشته انبار علوفه جنوب ایران بوده که اکنون به تالابی‌ تبدیل‌شده است که نیمی از آن در جنوب کرمان و نیمی دیگر در سیستان و بلوچستان قرار دارد. محرومیت مردمان این نواحی بعد از خشک شدن دریاچه روزبه‌روز بیشتر شد تا جایی که از امکانات اولیه زندگی همچون آب محروم بودند. آن‌ها از طریق گودال‌های ایجادشده توسط خودشان که «هوتَک» نام دارد، آب جمع‌آوری‌شده از باران و سیل را برای مصارف خانگی استفاده می‌کردند. اما قلب‌های مهربان این مردمان نازنین نگذاشت انسان‌های شریفی همچون سروش صلواتیان بی‌تفاوت از وضعیت آنان عبور کنند.

سفر دوروزه‌ای که دوساله شد


سروش صلواتیان فعال اجتماعی در حوزه حقوق کودکان است. سفری که قرار بود برای ایشان چندروزه باشد، اکنون دو سال و اندی طول کشیده است. اعتیاد به دیدن لبخند کودکان بلوچی، این فعالیت را تبدیل به اولویت زندگی آقای صلواتیان کرده است. ساخت مدارس، تأمین پوشاک و امکانات اولیه برای مردمان این روستاها به کمک خیران و دغدغه‌مندان، تنها بخشی از فعالیت‌های این فعال اجتماعی می‌باشد. باافتخار، بخش کوچکی از این لبخندها در حوزه آب‌رسانی نیز نصیب شرکت پلاستیک طبرستان شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ایران سیراب


همان‌طور که احتمالاً می‌دانید کمپین ایران سیراب مدتی است که توسط مجتمع پلاستیک طبرستان و با هدف ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی زلال و پاکیزه راه‌اندازی شده است. پس از بررسی‌های لازم در شهرستان جازموریان متوجه شدیم که وضعیت آب آشامیدنی ساکنان این مناطق به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست. بنابراین برای حل این مشکل تعداد مخازن موردنیاز جازموریان را تأمین کردیم و انواع مخازن به عنوان مثال مخزن افقی به کمک آقای صلواتیان بین خانواده‌ها توزیع و نصب شدند. منبع آب اهداشده همگی از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و به کمک این مخازن مشکل لوله‌کشی خانه‌ها برطرف می‌شود. امیدواریم با این کمک‌رسانی دسترسی به آب آشامیدنی برای ساکنان شهرستان جازموریان آسان شده باشد و توانسته باشیم لبخندی بر لب این عزیزان بیاوریم.