مخازن پلی اتیلن، امروزه کاربرد‌های بسیاری در صنایع مختلف دارند. این مخازن به دلیل تنوع بالا، در جهت مصارف مختلفی مانند حمل‌ و نقل، نگهداری و ذخیره سازی آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان انواع این دسته از مخازن، مخازن انبساط کاربردی مخصوص و ویژه دارند. مخازن انبساط یا تحت فشار، در سیستم‌های گرمایشی مرکزی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل نوع طراحی و جنس بدنه پلی اتیلن، مزایای متعددی را ارائه می‌کنند.

یکی از نکاتی که در رابطه با این دسته از مخازن وجود دارد، نکات مهم در رابطه با خرید آن‌ها است. به طور کلی افرادی که قصد تهیه منبع تحت فشار پلی اتیلن دارند، به دنبال کسب اطلاعاتی کامل در رابطه با این موضوع هستند.

در همین راستا در این مقاله از وب‌سایت مجتمع پلاستیک طبرستان، قصد داریم تا با بررسی منبع انبساط، راهنمای خرید منبع تحت فشار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین بهترین مارک مخزن آب پلی اتیلن را معرفی خواهیم نمود. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فهرست محتوا:

 

منبع انبساط چیست؟

منبع انبساط ، یکی از انواع منبع‌های پلی اتیلنی یا پلاستیکی است که برای سیستم‌های گرمایش مرکزی مانند شوفاژ و موتورخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این مخازن به منظور کنترل فشار سیالات در زمان افزایش دمای آن‌ها کاربرد داشته و منجر به جلوگیری از آسیب‌دیدن خطوط لوله و دیگر اتصالات می‌شوند. در صورتی که از منبع تحت فشار در جهت متعادل‌سازی فشار اضافی سیالات گرم شده استفاده نشود، افزایش حجم سیالات می‌تواند آسیب‌های شدیدی به لوله‌ها و اتصالات گرمایشی وارد کند که این موضوع خطرات بزرگی را به همراه دارد.

 

مخزن آب

 

بیشتر بخوانید: برای خریدی مطمئن قبل از اقدام به تهیه مخزن آب، مطالعه مقاله راهنمای خرید مخزن آب را از دست ندهید.

 

منبع انبساط چه مزایایی دارد؟

به طور کلی، منبع انبساط پلی اتیلنی، مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که از جمله این مزایا، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش تلفات حرارتی سیستم گرمایش موتورخانه
  • تنوع بالا از نظر حجم
  • کاهش استهلاک تأسیسات مربوط به سیستم گرمایش مرکزی
  • ضریب اطمینان بالا در برابر تحمل فشارهای بالا
  • کاهش احتمال آسیب‌رسیدن به اجزای سیستم‌های گرمایش مرکزی
  • و...

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از نحوه استقرار مخازن پلی اتیلنی، راهنمای نصب مخزن پلی اتیلن را مشاهده بفرمائید.

بهترین برند منبع انبساط

 

راهنمای خرید منبع انبساط

در بحث خرید منبع انبساط یا تحت فشار، نکات بسیاری وجود دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند در جهت خرید بهترین و باکیفیت‌ترین منبع، کمک‌کننده باشد. این نکات را در ادامه بررسی خواهیم نمود:

  • حجم منبع

محاسبه حجم و ظرفیت منبع تحت فشار یکی از موضوعات مهم در راهنمای خرید منبع انبساط است. در واقع از آنجایی که سیالات در زمان سرد و گرم‌شدن، از نظر حجم تغییر می‌کنند، باید به این موضوع در جهت خرید این دسته از مخازن توجه نمود. در صورتی که منبع، بدون توجه به موضوع تغییر حجم سیالات خریداری شود، احتمال سرریزشدن سیالات از آن بسیار بالا خواهد بود. همچنین اگر با افت فشار آب در ساختمان‌های آپارتمانی مواجه هستید مقاله مخزن آب آپارتمانی راهنمای خرید این محصول با حجم مناسب برای ساختمان شماست.

  • محل نصب

در ادامه راهنمای خرید منبع انبساط، باید گفت که این منبع اب، دارای برخی نکات در رابطه با محل نصب است. برای مثال، این دسته از مخزن‌ها باید در تراز بالاتری نسبت به نقطه اجرای سیستم گرمایشی قرار بگیرند. در این رابطه، بهترین موقعیت برای نصب آن‌ها، پشت‌ بام ساختمان است. در نتیجه در صورتی که قصد خرید منبع انبساط پلی اتیلنی را دارید، نیاز است تا از قبل محل نصب آن را آماده‌سازی کنید و توجه داشته باشید که فضای تعبیه شده متناسب با ابعاد مخزن باشد.

  • کیفیت بدنه

تشخیص کیفیت بدنه مخازن برای افراد عادی که تخصصی در شناسایی مخازن پلاستیکی ندارند، ممکن نیست. اما از طرف دیگر، افرادی که قصد تهیه این مخازن را دارند، با توجه به اهمیت عملکرد صحیح و سلامت مخازن، به دنبال اطلاع از راه تشخیص کیفیت بدنه هستند. به طور کلی بهترین راه برای اطمینان از کیفیت بدنه و سلامت مخزن تحت فشار پلی اتیلن، اقدام به تهیه این دسته از مخازن، از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان معتبر است. این کار می‌تواند اطمینان خاطر بالایی در رابطه با عملکرد صحیح و کیفیت این مخازن بدهد.

 بیشتر بخوانید: منبع پلی اتیلن 4 لایه چیست ؟

در راهنمای خرید منبع تحت فشار، نکات متعددی وجود دارند که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. توجه به نکاتی مانند حجم منبع، محل نصب و کیفیت بدنه از جمله مواردی هستند که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه نمود. همچنین اگر به دنبال خرید انواع مخزن آب در تهران هستید، مقاله مرکز فروش منبع آب در تهران راهنمای خرید این شناخت مراکز عرضه این محصولات است.

 

راهنمای خرید منبع تحت فشار

 

بهترین برند منبع انبساط

در ایران و خارج از ایران، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی اقدام به تولید منبع انبساط پلی اتیلن می‌کنند. همانطور که گفتیم، تشخیص برندهای معتبر و تهیه مخازن از آن‌ها بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و عملکرد این مخازن است. برای مقایسه برندهای تولیدکننده، باید به موارد مختلفی مانند تجربه مشتریان سابق، ابعاد مجموعه، افتخارات، سوابق کاری و شیوه تولید آن‌ها توجه نمود.

در میان تولیدکنندگان منبع انبساط، مجتمع‌ پلاستیک طبرستان، همواره به عنوان بهترین برند منبع انبساط  و بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه، به صورت تخصصی انواع مختلف مخازن پلی اتیلن مانند قیفی، انبساط، عمودی، مخزن افقی ، کلرزنی، نیسانی و ... را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند. تولید تمامی محصولات این مجتمع مانند منبع انبساط، با استفاده از باکیفیت ترین مواد اولیه، بروزترین متدها و شیوه‌های تولید و ماشین‌آلات و تجهیزات صورت می‌گیرد. در نتیجه به راحتی می‌توان از کیفیت منبع انبساط پلی اتیلن مجتمع پلاستیک طبرستان، به عنوان بهترین برند منبع انبساط اطمینان داشت. برای خرید و تهیه مخزن افقی با کیفیت و بادوام به صفحه این محصول در سایت طبرستان مراجعه بفرمائید.

 

تماس با ما

 جمع‌بندی

در این مقاله از وب‌سایت مجتمع پلاستیک طبرستان تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با بهترین برند منبع انبساط و راهنمای خرید منبع انبساط در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که گفتیم، در رابطه با خرید منبع انبساط باید به نکات مختلفی توجه نمود. چراکه با توجه به اهمیت عملکرد و حساسیت سیستم‌های گرمایش مرکزی، هرگونه ایرادی می‌تواند به رخ‌دادن حوادث و خسارت‌های جبران‌ناپذیر منجر شود.