دلایل استفاده از مخزن آب برای ساختمان

مخازن پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع مخزن هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد برای اقدامات مختلفی چون تأمین آب موردنیاز ساکنین ساختمان‌ها، آبیاری باغات و مزارع، ذخیره‌سازی و نگهداری آب شرب، نگهداری سموم و مایعات مختلف و ... از مخازن پلی اتیلن استفاده می‌کنند. این موارد همگی باعث شده‌اند تا امروزه افراد زیادی در سرتاسر ایران و جهان نسبت به خرید و استفاده از مخازن آب پلی اتیلن اقدام نمایند. اما در کنار این موارد، 3 دلیل دیگر در رابطه با لزوم استفاده از مخزن آب وجود دارند. ما قصد داریم تا در این مقاله با اشاره به 3 دلیل استفاده از مخزن آب برای ساختمان، مزیت‌های استفاده از آن را ذکر نماییم.

 

فهرست محتوا:

 

دلایل استفاده از مخزن آب چیست؟

دلایل و مزیت‌های استفاده از مخزن پلی اتیلن آب برای ساختمان را می‌توان در 3 مورد عنوان نمود و بررسی کرد. به طور کلی مخازن پلی اتیلن می‌توانند از قطعی‌های مکرر آب و فشار پایین آب جلوگیری کرده و شرایط دسترسی تمامی افراد به آبی با میزان و فشار لازم را فراهم کنند. 3 دلیل برای لزوم استفاده از مخزن آب برای ساختمان عبارت‌اند از:

  • تأمین آب مورد نیاز ساختمان در زمان قطعی آب
  • جبران فشار پایین آب شهری
  • جلوگیری از واردشدن فشار به شبکه آب در ساعات اوج مصرف

در ادامه هر یک از این دلایل را به صورت کامل بررسی خواهیم نمود.

 

مخزن افقی

 

1.      تأمین آب مورد نیاز ساختمان در زمان قطعی آب

یکی از مشکلاتی که ساکنین ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، مخصوصاً در مناطق شهری با آن مواجه هستند، قطعی مکرر اب به دلایل مختلف است. در این شرایط افراد نه تنها امکان پخت‌وپز ندارند، بلکه امکان نظافت شخصی و موارد بهداشتی نیز از آن‌ها سلب می‌شود. در این شرایط، بهترین گزینه، استفاده از مخزن آب است. یا استفاده از مخزن نگهداری و ذخیره‌سازی آب، می‌توان میزان آب موردنیاز ساختمان و یا واحد مسکونی را نگهداری نمود و در زمان نیاز از آن استفاده کرد. در ایران، مطابق قانون ملی ساختمان ایران، تمامی واحد‌های مسکونی بیش از 4 طبقه یا بیش از ده واحد آپارتمانی باید منبع آبی با گنجایش حداقل 12 ساعت مصرف، بر اساس 150 لیتر برای هر فرد در شبانه‌روز تعبیه شود. با توجه به این قانون، می‌توان میزان مورد نیاز آب ساختمان را به طور حدودی به دست آورد و سپس با توجه به انواع و ظرفیت‌های مختلف مخازن پلی اتیلن، اقدام به تهیه مناسب‌ترین مخزن نمود. با تهیه، نصب و استفاده از مخزن آب، می‌توان در مواقع قطعی آب شهری، به آب سالم و باکیفیت دسترسی داشت. همچنین اگر قصد خرید مخزن انبساط برای سیستم گرمایش ساختمان دارید جهت مشاوره با کارشناسان مجموعه طبرستان تماس حاصل فرمائید.

2.     جبران فشار پایین آب شهری

یکی دیگر از معضلاتی که افراد در مناطق شهری و روستایی با آن مواجه هستند فشار پایین آب است. این مشکل را ساکنین طبقات بالا و به طور کلی ساکنین ساختمان‌ها در زمان اوج مصرف آب به خوبی درک می‌کنند. برای رفع این مشکل نیز یکی از بهترین راهکارها استفاده از مخزن آب است. ما در مقاله «بهترین راه جبران فشار آب پایین» به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که در صورت علاقه می‌توانید آن را مطالعه نمایید. همانطور که در مقاله ذکر شده اشاره نمودیم، استفاده از مخزن آب در طبقات منفی و همکف به همراه پمپ آب و همچنین استفاده از مخزن در پشت‌بام بدون نیاز به پمپ بهترین راهکار موجود برای جبران فشار پایین آب شهری مخصوصاً در زمان اوج مصرف است.

بیشتر بخوانید: چرا مخازن آب را در ارتفاع بالا نصب می کنند

 

دلایل استفاده از محزن آب

 

3.    جلوگیری از واردشدن فشار به شبکه آب در ساعات اوج مصرف

سومین دلیل برای لوزم استفاده از مخزن افقی برای ساختمان جلوگیری از واردشدن فشار به شبکه آب شهری در ساعات اوج مصرف است. مکش پمپ‌های آب نصب شده بر روی شبکه ورودی ساختمان‌ها، می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به شبکه آب شهری وارد کند. اما با حذف مکش مستقیم پمپ‌ها و با واسطه قرار‌دادن مخزن، می‌توان از واردشدن فشار جلوگیری کرد. به عبارت دیگر، با نصب پمپ آب، بعد از مخزن آب دیگر فشاری به شبکه آب شهری وارد نمی‌شود. چرا که مخزن آب با اتصال به آب شهری، همواره و تا زمان پرشدن، آب دریافت می‌کند و در نتیجه در زمان‌های اوج  مصرف، کمبود آب درون شبکه آب شهری، موجب واردشدن فشار مضاعف بر سیستم آبرسانی نمی‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با دلایل و مزای استفاده از مخزن آب برای ساختمان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که گفته شد، استفاده از مخزن آب برای ساختمان 3 دلیل و مزیت قابل‌توجه دارد که این سه مزیت عبارت‌اند از:

  • تأمین آب مورد نیاز ساختمان در زمان قطعی آب
  • جبران فشار پایین آب شهری
  • جلوگیری از واردشدن فشار به شبکه آب در ساعات اوج مصرف

 

کارشناس فروش

 

مجتمع پلاستیک طبرستان، برترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه

مجتمع پلاستیک طبرستان یکی از برترین و بهترین تولیدکنندگان مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه بوده که توانسته است با تولید محصولاتی با کیفیت بالا، سهم قابل‌توجهی از بازار را در دست بگیرد. مجتمع طبرستان دارای 210 نمایندگی معتبر در سراسر ایران بوده و مشتریان محترم برای خرید محصولات این مجتمع می‌توانند به نمایندگی شهری خود مراجعه نمایند.