بهترین راه جبران فشار آب پایین

امروزه یکی از چالش‌هایی که ساکنین ساختمان‌ها با آن مواجه هستند، فشار پایین آب در مناطق شهری و روستایی است. گاهاً به دلایل مختلفی پیش می‌آید که افراد با آنچنان فشار آب پایینی مواجه هستند که حتی نمی‌توانند از آب برای مصارف بهداشتی خود استفاده کنند. در چنین شرایطی، راه‌حل‌های مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها معایب و مزایای خود را دارند در این مقاله قصد داریم تا با اشاره به بهترین راه جبران فشار آب پایین، مزایای استفاده از این روش را ذکر کنیم.

مجتمع پلاستیک طبرستان با ارائۀ انواع مخازن مانند مخزن عمودی طبرستان راه‌حلی مناسب برای این مشکل ارائه داده است.

فهرست محتوا:

بهترین گزینه برای جبران فشار پایین آب

نصب مخزن در طبقات منفی و همکف برای جبران فشار آب

نصب مخزن در پشتبام به برای جبران فشار آب

مقایسه نصب مخزن در پشت بام و طبقات همکف و منفی

مجتمع پلاستیک طبرستان، برترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه

 

ضرورت داشتن فشار آب مناسب در ساختمان

دسترسی به آب مصرفی پاکیزه و کافی در دنیای امروز اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و تبدیل به یک ضرورت شده است. علاوه بر دسترسی به آب، فشار مناسب آب در ساختمان‌ها نیز امر مهمی است که باید به آن توجه شود. در ادامه به دلایل ضرورت بهبود و افزایش فشار آب ساختمان اشاره خواهد شد.

  • بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های آبی: افزایش فشار آب خانه باعث بهبود عملکرد تجهیزات مختلفی مانند شیرآلات، دوش و تصفیه‌کننده‌ها می‌شود.
  • افزایش راحتی و آسایش: فشار ضعیف آب می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند عدم توانایی در استفاده از دوش با کیفیت مناسب، شستشوی نامناسب لباس‌ها و ... شود.
  • جلوگیری از تخریب در ساختمان: فشار آب زیاد می‌تواند به خراب شدن تجهیزات و شیرآلات منزل منجر شود. از طرف دیگر، فشار کم هم می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های خشک و رسوب در لوله‌ها شود که باعث کاهش عمر مفید آن‌ها می‌شود.
  • صرفه جویی در مصرف آب: فشار مناسب آب در خانه می‌تواند کمک کند تا مصرف آب کاهش یابد و هزینه‌های مربوط به پرداخت قبض آب کاهش یابد.

بنابراین، افزایش فشار آب در خانه بهبود کیفیت زندگی روزمره شما را تضمین می‌کند و مشکلات مربوط به فشار آب را به حداقل ممکن می‌رساند.

بهترین گزینه برای جبران فشار پایین آب

بهترین گزینه برای جبران فشار پایین آب در مناطق شهری و روستایی، استفاده از مخزن پلی اتیلن است. با استفاده از مخزن، می‌توان همواره میزان آب مورد نیاز را ذخیره و نگهداری کرد و در زمان نیاز آن را مصرف کرد. مخازن آب به آب شهری متصل است و همواره پر از آب هستند. افراد در زمان نیاز به آب می‌توانند با استفاده از آب موجود در مخازن، میزان آب و فشار مناسب را در اختیار داشته باشند. به طور کلی دو محل برای نصب مخازن به منظور جبران فشار آب وجود دارند، این دو محل عبارت‌اند از:

  • طبقات همکف و منفی
  • پشت‌بام

در ادامه نکات مربوط به هریک از این محل‌ها و نصب مخازن در آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

 

مخزن زیر پله

 

نصب مخزن در طبقات منفی و همکف برای جبران فشار آب

در زمانی که مخازن در طبقات همکف و منفی نصب می‌شوند، به دلیل وجود نیروی جاذبه، نیاز است تا یک پمپ آب، بعد از خروجی مخزن نصب شود تا بتواند آبی با فشار مناسب را به طبقات پایین و بالا بفرستد. از جمله دلایلی که افراد اقدام به نصب مخزن در طبقات منفی و همکف می‌کنند می‌توان به مواردی چون عدم وجود فضا و زیرساخت مناسب در پشت‌بام، عدم نیاز به نصب سایه‌بان در صورت نصب مخازن در محل‌هایی که نور آفتاب به آن‌ها نمی‌تابد، مشکلات مربوط به انتقال مخازن به پشت‌بام و... اشاره کرد. این موارد، عمده دلایل نصب مخزن در طبقات منفی و همکف هستند. اما در رابطه با این طبقات، باید به این نکته اشاره کرد که برای بهره‌مندی از فشار آب مناسب، نیاز است تا از یک پمپ آب، بعد از مخزن استفاده شود. چرا که فشار آب شهری به تنهایی برای انتقال آب به طبقات بالا کافی نیست و در صورت نصب منبع بدون پمپ، مجدداً شاهد فشار آب پایین خواهیم بود.

 

 

نصب مخزن در پشت‌بام برای جبران فشار آب

یکی دیگر از محل‌هایی که می‌توان مخازن را در آن نصب کرد، پشت‌بام ساختمان‌ها و خانه‌ها است. نصب مخزن در پشت‌بام، نسبت به نصب مخزن در طبقات همکف و منفی مزایا و معایبی دارد که افراد بسته به شرایط خود باید دست به انتخاب یکی از این دو محل بزنند. در رابطه با نصب مخزن در پشت‌بام باید به این نکته اشاره کرد که در وهلۀ اول، مصالح استفاده شده در پشت‌بام ساختمان، باید توانایی تحمل وزن مخزن پر شده را داشته باشند تا پشت‌بام پس از مدتی دچار آسیب‌دیدگی و فرورفتگی نشود. همچنین در اختیار داشتن فضای کافی برای نصب مخزن، از دیگر نکات مطرح شده در این رابطه است. به صورت کلی، موارد متعددی در رابطه با نصب مخزن در پشت‌بام وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • در صورت استفاده از مخزن در پشت‌بام، بهتر است از مخازن سه‌لایه یا چهارلایه استفاده کرد تا مخازن جلبک نبندند.
  • به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به مخازن، امکان گرم‌شدن مخازن و محتویات آن‌ها وجود دارد که برای جلوگیری از آن باید برخی اقدامات را صورت داد.
  • اصلی‌ترین دلیل و مزیت نصب مخزن در پشت‌بام، عدم نیاز به پمپ آب است. با توجه به نیروی جاذبه، آب درون مخازن در هنگام پایین آمدن و ورود به واحدها، از فشار مناسبی بهره‌مند خواهد بود.
  • در صورت مواردی چون قطعی برق، نیازی به استفاده از موتور برق در جهت روشن‌کردن پمپ آب وجود ندارد و مخازن به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند.
  • در صورت‌ نبودن فضای کافی در طبقات همکف و منفی و همچنین در صورت عدم علاقه به قابل‌مشاهده‌بودن مخزن، می‌توان آن را در پشت‌بام نصب کرد.

 

 

مقایسۀ نصب مخزن در پشت بام و طبقات همکف و منفی

در رابطه با موضوع جبران فشار آب پایین، به این نکته اشاره شد که بهترین راه نصب و استفاده از مخزن آب است. همچنین دلایل و نکات مربوط به نصب مخزن در هر دو محل ذکر شد. اما برای مقایسه نصب مخزن در این دو محل به صورت خلاصه، موارد زیر را می‌توان عنوان کرد:

  • نصب مخزن در طبقات منفی و همکف، نیازمند پمپ آب است اما در پشت‌بام نیازی به پمپ آب وجود ندارد.
  • در صورت نصب مخزن در پشت‌بام احتمال گرم‌شدن مخازن و محتویات درون آن‌ها وجود دارد اما در طبقات منفی این احتمال کاهش پیدا می‌کند.
  • انتقال مخازن به پشت‌بام نسبت به انتقال آن‌ها به طبقات همکف و منفی، دشوارتر است.

برای مقایسه بیشتر می‌توانید انواع محصولات مجتمع پلاستیک طبرستان مانند مخزن عمودی را از صفحه مورد نظر ببینید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا در رابطه با موضوع بهترین راهکار جبران فشار آب پایین، اطلاعات کامل و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که گفته شد، بهترین راه جبران فشار آب پایین استفاده از مخزن آب است. با نصب مخزن در پشت‌بام و یا طبقات منفی و همکف (به همراه پمپ) می‌توان به آبی با فشار مناسب دست پیدا کرد. با مطالعه مقالۀ چگونه مخزن آب را در فصول گرم سال خنک نگه داریم؟ اطلاعات تکمیلی کسب کنید.

 

نمایندگی فروش

 

مجتمع پلاستیک طبرستان، برترین تولید کنندۀ مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه

مجتمع پلاستیک طبرستان، برترین تولید کنندۀ مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه است. این مجتمع با تولید انواع مختلف مخازن پلی اتیلن با کیفیتی بی‌نظیر، توانسته است بخش قابل‌توجهی از این بازار را در اختیار بگیرد. مشتریان محترم برای خرید محصولات این مجتمع، می‌توانند به نمایندگی‌های معتبر مجتمع پلاستیک طبرستان در سراسر ایران مراجعه کنید.