مخزن آب پلی‌اتیلنی راه‌حلی موثر و پایدار برای ذخیره‌سازی آب هستند. این مخازن از پلی‌اتیلن سنگین با چگالی بالا (HDPE) ساخته می شوند و به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، مقاومت بالایی در برابر خوردگی، اشعۀ UV و ضربه دارند. حمل و نقل  و نصب مخازن آب پلی‌اتیلنی آسان است و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز هستند.

این مخازن در انواع و ابعاد مختلف در دسترس هستند و می‌توانند به عنوان یک منبع ذخیره‌سازی دائمی یا موقت آب در منازل، کارخانه‌ها، مزارع، صنایع و غیره استفاده شوند. با توجه به مزایای فراوان و قیمت مناسب آن‌ها، مخازن آب پلی‌اتیلنی به عنوان یک انتخاب مناسب برای ذخیره‌سازی آب در بسیاری از کشورها و مناطق جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مخازن بسیار مقاومند، اما با وجود این، حتی این مخازن نیز در صورت استفادۀ ناصحیح ممکن است دچار نشت آب شوند. در این مقاله به علل نشتی آب مخزن پلی اتیلن و نحوۀ رفع آن می‌پردازیم. همچنین اگر در ساختمان خود دچار کمبود فشار آب هستید؛ مقاله مخزن آب برای آپارتمان راهنمای خرید این محصول می‌باشد.

 

علل نشت مخازن پلی اتیلن

 

  1.  آسیب فیزیکی: مخازن پلی‌اتیلن ممکن است در اثر عوامل بیرونی مانند برخورد اجسام سنگین، سقوط آوار یا حمل و نقل نادرست و غیراصولی آسیب ببینند. این آسیب‌ها می‌تواند باعث ایجاد شکاف یا سوراخ در مخزن شوند که منجر به نشت آب خواهد شد.

 

  1. فرسودگی: مخازن پلی‌اتیلن می‌توانند در طول زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعۀ ماورای بنفش، دمای بیش از حد و مواد شیمیایی خراب شوند. این موضوع می‌تواند باعث شکننده شدن و سوراخ شدن مخزن می‌شود، و مایع درون آن نشت خواهد کرد.

 

  1. نصب نامناسب: مخازن پلی‌اتیلن باید به درستی نصب شوند تا از نشت آب مخزن جلوگیری شود. نصب نادرست می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی دیواره‌های مخزن شود و در نتیجه شکاف‌ها یا سوراخ‌هایی ایجاد شود که منجر به نشت آب می‌شود.

اگر قصد تهیه مخزن آب پلی اتیلنی دارید، مقاله مرکز فروش منبع آب در تهران به معرفی مراکز معتبر این محصولات می‌پردازد. 

 

مخزن افقی

 

بیشتر بخوانید:  چه عواملی بر قیمت منبع آب تاثیرگذارند ؟

 

نحوۀ گرفتن نشتی منبع آب مخزن پلی‌اتیلن

  • جوشکاری: اگر نشتی ناشی از یک ترک یا سوراخ در مخزن باشد، می‌توان از جوشکاری پلی‌اتیلن برای تعمیر ناحیۀ آسیب دیده  و گرفتن نشتی منبع آب استفاده کرد. این روش برای نشتی‌های بزرگ یا آسیب‌هایی که نیاز به تعمیر دائمی دارند مناسب است. با این حال، جوشکاری نیاز به تجهیزات و نیروی کار متخصص دارد.

 

  • تعویض: اگر آسیب‌دیدگی زیاد باشد یا مخزن قدیمی و فرسوده باشد، ممکن است نیاز به تعویض کل مخزن باشد. این روش برای مواردی که مخزن قابل تعمیر نیست مناسب است.

برای شناخت منبع های آب چند لایه و کاربردهای آن، مقاله منبع پلی اتیلن 4 لایه را مطالعه بفرمائید.

 

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاع از برندهای معتبر تولید کننده منبع انبساط، مطالعه مقاله بهترین برند منبع انبساط را از دست ندهید. 

جلوگیری از نشت آب مخزن پلی اتیلن

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. برای جلوگیری از نشت آب مخزن پلی اتیلن، تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم مخزن ضروری است. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از نشت آب وجود دارد:

  1.  برای شناسایی هرگونه علائمی ناشی از آسیب یا ساییدگی به طور منظم آن را بازرسی کنید.
  2.  مخزن را در مکانی سایه‌دار نگهداری کنید تا از آن در مقابل اشعۀ ماورای بنفش محافظت شود. لازم به ذکر است که مخازن مجتمع پلاستیک طبرستان مانند مخزن آسان رو را به دلیل داشتن خاصیت ضد اشعۀ UV قابلیت نصب در فضای آزاد را دارند.
  3.  از قرار دادن مخزن در معرض حرارت بالا و مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.
  4.  دستورالعمل‌های نصب و نگهداری مخزن را مطالعه و دنبال کنید.

 

تماس با ما

 

برای مشاهده و خرید مخزن آب زیرپله که در فضاهای بدون استفاده و پرت ساختمان مانند زیرپله جهت ذخیره آب کاربرد دارد، به صفحه محصول آن در سایت طبرستان مراجعه فرمائید.

 

نتیجه

مخازن پلی‌اتیلن بادوام و قابل اعتماد هستند، اما همچنان به دلایل مختلف ممکن است دچار نشتی شوند. شناسایی منبع نشتی و رفع سریع آن برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مخزن ضروری است. همچنین تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم می‌تواند به جلوگیری از نشت آب کمک کند.  

همچنین جهت استعلام قیمت مخزن افقی می‌توانید با کارشناسان مجموعه طبرستان تماس حاصل فرمائید.

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. در این شرکت، انواع مختلف مخازن پلی اتیلن با بالاترین کیفیت به تولید می‌رسند. عزیزانی که قصد خرید مخازن تک‌لایه، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه پلی اتیلن را دارند، می‌توانند همین امروزه به نمایندگی‌های معتبر مجتمع پلاستیک طبرستان در سرتاسر ایران مراجعه نمایند.