امروزه، نگهداری و ذخیره‌سازی آب آشامیدنی یکی از اقداماتی است که در شهرها و روستاها اهمیت بالایی دارد. در واقع افراد مختلف، با اطلاع از مشکلات آب شهری نظیر قطعی‌های مکرر و فشارهای پایین در زمان اوج مصرف، تلاش می‌کنند تا با تهیه و نصب مخزن آب، از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. در کنار نکات موجود در رابطه با ضرورت استفاده از مخزن آب مناسب برای آپارتمان، باید به این نکته اشاره نمود که بر طبق مبحث شانزدهم قانون ملی ساختمان ایران "در ساختمان‌های مسکونی بیش از 3 طبقه یا بیش از 10 واحد، باید مخزنی با گنجایش حداقل 75 لیتر برای هر نفر پیش‌بینی شود."

به این دلایل، افراد مختلفی به دنبال تهیه مخزن آب آپارتمانی هستند و تلاش می‌کنند تا با کسب اطلاعات دقیق، بهترین مخزن آب متناسب با نیاز ساختمان را خریداری نمایند.

در همین راستا، در این مقاله از وبسایت مجتمع پلاستیک طبرستان قصد داریم تا با معرفی انواع مخازن در جهت استفاده در ساختمان، به حجم مخزن آب برای آپارتمان نیز بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین برند مخزن آب پلی اتیلن آشنا شوید.

 

فهرست محتوا:

 

لزوم و ضرورت استفاده از مخزن آب برای آپارتمان

به طور کلی، دلایل مختلفی وجود دارند که ضرورت و لزوم استفاده از مخزن آب آپارتمان را به خوبی نشان می‌دهند. این دلایل عبارت‌اند از:

  • افت فشار: فشار آب در برخی مناطق شهری و روستایی، بسیار پایین بوده و در برخی مناطق دیگر در ساعات اوج مصرف، آب شهری از فشار مناسبی برخوردار نیست.
  • قطعی‌‌های پرتعداد و مکرر: در حال حاضر، برخی از شهرهای بزرگ کشور در ساعات مشخصی از شب یا روز به آب شهری دسترسی ندارند و قطعی‌های مکرر و پرتعدادی را تجربه می‌کنند. در کنار این موضوع، در بسیاری از مواقع و به منظور انجام عملیات‌های عمرانی و زیرساختی، آب مشترکین ساختمانی قطع می‌شود.
  • تصفیه آب: با نصب مخزن در ساختمان، می‌توان حجم قابل‌توجهی از آب را ذخیره سازی نمود و با استفاده از فیلترها و تصفیه‌های مخصوص، قبل از مصرف آب، آن را مجدداً تصفیه و پاکسازی کرد.

برای کسب اطلاع از نحوه استقرار انواع مخزن، راهنمای نصب مخزن پلی اتیلن را در سایت طبرستان مطالعه بفرمائید.

 

مخزن زیرپله ای

 

در کنار این موارد، در قانون ملی ساختمان دلایل ضرورت استفاده از مخزن آب اینگونه عنوان شده‌اند:

  • منطقه‌بندی توزیع آب در ساختمان‌‌های بلند
  • حفاظت از شبکه آبرسانی شهری
  • کنترل فشار آب مورد نیاز لوله‌کشی توزیع آب مصرفی ساختمان
  • عدم انتقال مقدار حداکثر مصرف آب در ساختمان به شبکه آب شهری

برای آشنایی با مخازن آب 4 لایه و کاربردهای این محصول با دوام مقاله منبع پلی اتیلن 4 لایه را در سایت طبرستان مطالعه بفرمائید.

به طور کلی دلایل نیاز به استفاده از مخزن آب در ساختمان شامل مواردی چون تصفیه مجدد آب، عدم انتقال فشار حداکثر مصرف ساختمان به شبکه آب شهری، جلوگیری از قطعی‌های مکرر آب، رفع مشکل فشار پایین آب و ... می‌شود.

همچنین برای بالا بردن معلومات خود جهت تهیه مخزن پلی اتیلن مقاله راهنمای خرید مخزن آب را مطالعه بفرمائید.

بهترین مخزن آب برای آپارتمان

به طور کلی مخازن آب از نظر جنس بدنه، حجم و نوع با یکدیگر تفاوت دارند. در ابتدا نیاز است تا به این نکته اشاره کنیم که مخازن نگهداری آب، از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در میان تمامی آن‌ها، مخازن پلی اتیلن به دلیل مزایای گسترده‌ای که دارند، به عنوان پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین نوع مخزن شناخته می‌شوند. در واقع این دسته از مخازن، با توجه به وزن سبک، هزینه کمتر، نصب آسان‌تر، طول عمر بیشتر، امنیت بالاتر و ... توانسته‌اند به جایگزینی بسیار عالی برای مخازن فلزی و دیگر انواع مخازن تبدیل شوند. 

برای مشاهده راهنمایی تهیه مخزن‌های زیرپله ای، مقاله چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم را از دست ندهید.

 

مخزن آب آپارتمان‌

 

در صورتیکه قصد تهیه مخزن دارید مقاله اشتباهات متداول در خرید مخزن آب راهنمای شما برای خریدی مطمئن می‌باشد.

 

در ادامه به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت، که برای انتخاب بهترین مخزن آب آپارتمان و خرید آن، اهمیت دارند.

  • حجم منبع آب

به طور کلی مخزن پلی اتیلن دارای تنوع گسترده‌ای از نظر حجم هستند و با توجه به امکان اتصال چند مخزن به یکدیگر، به هر میزان نیازی پاسخ می‌دهند. حجم مخزن آب برای آپارتمان، بر اساس قانون ملی ساختمان به تعداد ساکنین هر واحد بستگی دارد. برای تخمین این عدد تنها نیاز است تا تعداد تقریبی ساکنین یک ساختمان را در حجم آب ذکر شده در قانون ضرب نمایید. این عدد حجم حدودی مخزن مورد نیاز هر ساختمان را نشان می‌دهد. توجه به این موضوع، که ابعاد دارای حجم زیاد، از نظر موقعیت و فضا نیز به شرایط خاص‌تری نیاز دارند نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای مثال در صورت نصب مخزن بر روی پشت بام، باید از توانایی تحمل وزن مخزن و آب درون آن توسط پشت بام مطمئن بود.

 

انتخاب مخزن آب پلاستیکی برای آپارتمان

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاع از کاربردهای منبع انبساط و برندهای باکیفیت بازار مقاله بهترین برند منبع انبساط را مطالعه بفرمائید.

  • جلوگیری از رشد جلبک 

در بحث نگهداری و ذخیره‌سازی آب، همواره جلبک‌بستن مخازن یکی از تهدیدات بزرگ به شمار می‌رود که می‌تواند مخزن و آب درون آن را غیرقابل استفاده کند. اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری و ایجاد جلبک‌ها در مخازن، نور هستند. در همین راستا، در صورتی که مخازن در محیط‌هایی نصب می‌شوند که نور خورشید به آن‌ها می‌تابد، نیاز است تا از مخازنی استفاده شود که اصطلاحاً ضد جلبک هستند. مخازن سه‌لایه و چهارلایه پلی اتیلن، با دارابودن یک لایه میانی مشکی‌رنگ، از ورود نور به درون مخازن جلوگیری کرده و اجازه رشد جلبک‌ها را نمی‌دهند.

  • فودگرید بودن و قابلیت‌ نگهداری آب شرب

به طور کلی در انتخاب مخزن آب پلاستیکی برای آپارتمان، باید به این نکته توجه کرد که مخازن حتماً باید فودگرید باشند. به بیان دیگر، مخازنی که برای نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرند نباید هیچگونه تغییری در طعم و بوی آب ایجاد نموده و فرمولاسیون آن را تغییر دهند.

  • تولیدکننده مخزن

در انتخاب مخزن آب آپارتمانی، توجه به تولیدکننده و عرضه‌کننده مخزن را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خرید از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان معتبر، یکی از بهترین راهکارها برای خرید مخزنی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه است. از آنجایی که این دسته از مخازن با سلامت انسان در ارتباط هستند، هیچ جای خطری نباید باقی بماند و نیاز است تا بهترین و باکیفیت‌ترین نوع مخزن تهیه و استفاده شود. از این‌رو برای شناخت مراکز معتبر عرضه این محصولات مقاله مرکز فروش منبع آب در تهران را مطالعه بفرمائید.

مخزن آب برای آپارتمان

 

به طور کلی برای معرفی مخزن آب مناسب برای آپارتمان، باید به موارد مختلفی مانند حجم منبع آب، جلوگیری از رشد جلبک، فودگرید بودن و قابلیت‌ نگهداری آب شرب و تولیدکننده مخزن توجه کرد. برای مشاهده و خرید مخزن آب زیرپله که در فضاهای بی استفاده ساختمان برای ذخیره آب استفاده می‌شوند، به صفحه این محصول در سایت طبرستان مراجعه فرمائید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش نمودیم تا با معرفی انواع مخازن در جهت استفاده در ساختمان، به حجم مخزن آب برای آپارتمان نیز بپردازیم. همانطور که گفتیم دلایل بسیاری در جهت لزوم استفاده از مخزن آب در ساختمان وجود دارند. همچنین برای خرید و تهیه مخازن افقی کاربردی و مناسب برای ساختمان نیاز است تا برخی از نکات را به صورت ویژه مد نظر قرار داد. 

 

تماس با نمایندگان

 

مجتمع‌ پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن

مجتمع پلاستیک طبرستان یکی از بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه است. این شرکت، همواره تلاش نموده تا مخازن پلی اتیلن باکیفیت بالا را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه نماید. در مجتمع پلاستیک طبرستان، انواع مختلف مخازن پلی اتیلن مانند مخازن افقی، عمودی، قیفی، مکعبی، نیسانی، آسانرو و ... به تولید می‌رسند. عزیزانی که قصد خرید مخازن پلی اتیلن طبرستان را دارند، می‌توانند همین حالا به وب‌سایت این شرکت مراجعه نمایند.