مخازن زیرپله پلی‌اتیلن، یکی از پرکاربردترین انواع مخزن هستند. کاربرد این دسته از مخازن، نگه‌داری و ذخیره‌سازی آب شرب است. طراحی منحصربه‌فرد مخازن زیرپله، امکان نصب این مخازن در فضای خالی زیرپله را فراهم می‌کند. معمولاً افراد به دلایلی همچون، عدم علاقه به نمایان‌بودن مخزن، عدم دسترسی به فضای مناسب برای نصب مخزن، عدم امکان نصب مخزن در پشت‌بام و ... اقدام به تهیه و نصب مخزن زیرپله می‌نمایند. اما برای افرادی که قصد خرید و استعلام قیمت مخزن آب و نصب مخزن زیرپله را دارند، این سوال پیش می‌آید که چگونه مخزن زیرپله مناسبی انتخاب کنیم که تمامی نیازهای ما را پاسخگو باشد؟

نکات مهم در انتخاب مخزن زیرپله

برای انتخاب بهترین مخزن زیرپله باید به برخی از نکات به صورت ویژه توجه نمود. برای مثال توجه به مواردی چون جنس مخزن، ابعاد فضای زیرپله، حجم مخزن موردنیاز، تعداد لایه مخزن، کیفیت مخزن و ... از جمله موارد پراهمیت در انتخاب مخزن زیرپله هستند. در ادامه هر یک از این نکات را بررسی خواهیم نمود.

 

مخزن زیرپله

 

جنس مخزن زیرپله

برای اینکه بدانیم چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم، ابتدا باید نسبت به جنس مخازن مطلع شویم. مخزن زیرپله پلی‌اتیلن، بهترین نوع مخزن از نظر جنس است. گاهاً پیش می‌آید که برخی از افراد برای ذخیره‌سازی آب، مخازن فلزی را سفارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های مهم مخازن پلی اتیلن طبرستان

اما باید بدانید که استفاده و نصب مخازن فلزی به دلایل بسیاری از جمله وزن سنگین، سختی حمل‌ونقل، قیمت بالا، نصب سخت و ... دیگر رایج نیست و به جای آن‌ها، مخازن پلی‌اتیلن که ویژگی‌هایی همچون مقرون‌به‌صرفه‌بودن قیمت، وزن سبک، دوام بالا و ... را دارند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم

 

ابعاد فضای زیرپله

قبل از خرید مخزن زیرپله، حتماً به فضای در دسترس توجه کنید. چراکه در برخی موارد مشاهده شده است که افراد به اشتباه مخزن زیرپله‌ای خریداری می‌کنند که ابعاد آن از ابعاد زیرپله بزرگ‌تر است. بنابراین قبل از خرید مخزن زیرپله، نسبت به اندازه‌گیری محل نصب مخزن (زیرپله) اقدام نمایید. برای قیمت مخزن آب به کارشناسان مجتمع مراجعه کنید.

حجم مخزن موردنیاز

از دیگر نکات پراهمیت برای اینکه بدانیم چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم، توجه به حجم مخزن موردنیاز است. بر طبق مبحث شانزدهم قانون ملی ساختمان، در ساختمان‌های بیش از 4 طبقه یا 10 واحد آپارتمانی، باید مخزن ذخیرۀ آب برای 12 ساعت مصرف، براساس هر نفر 150 لیتر در شبانه روز در نظر گرفته شود. با توجه به این قانون، می‌توان تخمین مناسبی از حجم مخزن موردنیاز برای ساختمان به دست آورد. همچنین در صورتیکه فضای باریکی در محل قرارگیری مخزن دارید، استفاده از مخزن آسان رو می‌تواند راه گشای شما باشد. برای کسب اطلاع از این محصول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

تعداد لایۀ مخزن

یکی از مواردی که موجب شده مخازن پلی‌اتلین انواع مختلفی داشته باشند، تنوع در تعداد لایۀ این دسته از مخازن است. مخزن پلی‌اتیلن دارای انواع مختلفی مانند تک‌لایه، سه‌لایه و چهارلایه هستند که تفاوت میان آن‌ها در وجود یک لایۀ میانی مشکی‌رنگ است. این لایۀ مشکی رنگ که در انواع سه و چهارلایه وجود دارد، وظیفۀ جلوگیری از ورود نور را به عهده دارد. چرا که نور، عامل اصلی جلبک زدن مخازن است. معمولاً کارشناسان برای نگه‌داری و ذخیره‌سازی آب شرب در ساختمان‌ها و ... استفاده از مخازن سه‌لایه و چهارلایۀ پلی‌اتیلن را پیشنهاد می‌دهند.

 

نکات مهم در انتخاب مخزن زیرپله

 

کیفیت مخزن

کیفیت مخزن یکی از مهم‌ترین نکات در خرید و نصب آن است. برای درک بهتر این موضوع به این نکته توجه کنید که مخازن پلی‌اتیلن از نظر کیفیت و مواد اولیۀ استفاده شده در تولید آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دستۀ اول شامل مخازنی است که در تولید آن‌ها از مواد اولیۀ باکیفیت استفاده شده است و دستۀ دوم مخازنی را شامل می‌شود که تولید آن‌ها با استفاده از مواد بازیافتی صورت گرفته است.

دستۀ دوم یا مخازن بازیافتی، کیفیت به مراتب پایین‌تری نسبت به دستۀ اول دارند. متأسفانه در برخی موارد مشاهده شده است که افراد سودجو، مخازن دست دوم یا بازیافتی را تحت عنوان مخازن نو به مشتریان عرضه نموده‌اند که برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است از مجتمع‌ها و شرکت‌های تولیدکنندۀ معتبر اقدام به خرید مخزن کنید.

 

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با دلایل استفاده از مخزن آب برای ساختمان این مقاله را در سایت طبرستان مطالعه بفرمائید.

 

تماس با کارشناسان فروش

 

جمع‌بندی

در این مقاله برای پاسخ به این سوال که چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم که تمامی نیازهای ما را پاسخگو باشد؟ اطلاعات مفیدی ارائه نمودیم. همانطور که گفتیم، انتخاب یک مخزن زیرپله مناسب، باید با توجه به نکات پراهمیتی صورت بگیرد، که این نکات عبارت‌اند از:

  • جنس مخزن
  • ابعاد فضای زیرپله
  • حجم مخزن موردنیاز
  • تعداد لایۀ مخزن
  • کیفیت مخزن

به بیان دیگر درنظرگرفتن این موارد، موجب می‌شود تا مناسب‌ترین مخزن زیرپله را برای خود خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می‌توانید مقالۀ انواع مخزن پلی اتیلن زیر پله ‌ای و کاربردهای آن‌ها را مطالعه کنید.

 

چگونه مخزن زیرپله مناسب انتخاب کنیم

 

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن در خاورمیانه

همانطور که اشاره نمودیم، برای خرید مخزن زیرپله پلی‌اتیلن باکیفیت، بهتر است به شرکت‌ها و مجتمع‌های تولیدکننده معتبر مراجعه شود. مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگترین تولید کننده مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه است. این شرکت همواره در مسیر توسعه و پیشرفت بوده است و تلاش دارد تا محصولاتی با کیفیت سطح اول را تولید و عرضه کند. مشتریان محترم برای خرید مخازن پلی‌‌اتیلن و دیگر محصولات این مجتمع، می‌توانند به یکی از 210 نمایندگی این مجتمع در سطح کشور مراجعه کنند. همچنین امکان کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجتمع پلاستیک طبرستان، وجود دارد.