تانکر پلاستیکی نیسانی در جهت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.جهت آشنایی با کاربرد و معرفی تانکر پلاستیکی نیسانی این مقاله را بخوانید.

یکی دیگر از کاربردهای مخازن و تانکر‌های پلی‌اتیلن در کنار نگه‌داری و ذخیره‌سازی مایعات، قابلیت حمل‌ونقل مایعات است. اما باید به این نکته توجه نمود که به دلیل فشار ناشی از حرکت، هر مخزنی امکان استفاده جهت حمل‌ونقل‌ مایعات را ندارد. از این رو باید از مخازنی که به صورت مخصوص برای این کاربری طراحی شده‌اند استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تانکر پلاستیکی نیسانی بپردازیم. این دسته از تانکرها، به سبب ویژگی‌هایی که دارند، بهترین گزینه برای حمل‌ونقل مایعات و حتی آبزیان به شمار می‌روند.

تانکر آب پلاستیکی نیسانی چیست؟

تانکر آب پلاستیکی یا پلی‌اتیلن نیسانی، یکی از انواع مخازن نیسانی است که از آن، به منظور حمل‌ونقل و جابه‌جایی مایعات استفاده می‌شود. این دسته از مخازن، به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در قسمت بار وانت‌بارها یا نیسان‌ها نصب نمود. با استفاده از تانکر‌ها و مخازن پلاستیکی نیسانی، می‌توان طیف گسترده‌ای از مایعات را بدون هیچ نگرانی از تغییر در ترکیبات شیمیایی آن‌ها منتقل کرد. دوام بالای تانکر‌های نیسانی در برابر خوردگی، در کنار دیگر مزایای این دسته از مخازن، تأثیر بسزایی بر روی گسترش استفاده از آن‌ها داشته‌اند. در ادامه معرفی تانکر پلاستیکی نیسانی را به شکل کامل‌تری و با ذکر مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تانکرها، بررسی خواهیم کرد.

 

مخزن آسانرو

 

این مطلب را هم حتما بخوانید: لیست ابعاد، اندازه و وزن مخزن آب پلی‌اتیلن

مزایای تانکر (مخزن) نیسانی پلی اتیلن

همانطور که اشاره نمودیم، یکی از دلایل گسترش استفاده از مخزن نیسانی پلی اتیلن، ویژگی‌ها و مزایای این دسته از مخازن است. تانکر‌های پلاستیکی نیسانی، دوام و استحکام بالایی دارند؛ به نحوی که فشار ناشی از حرکت آب درون مخزن، نمی‌تواند تغییری در شکل مخزن به وجود آورد و یا موجب شکستگی و ترک‌برداشتن آن شود. از دیگر مزایای مخازن نیسانی پلاستیکی، می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره نمود. این مخازن، به دلیل نصب در قسمت بار وانت‌ها و نیسان‌ها، در برابر نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش قرار دارند. محصولات پلیمری، درصورت قرارگرفتن در برابر نور خورشید، دچار شکستگی، ترک‌برداشتن و از دست‌دادن رنگ می‌شوند. اما در ابن دسته از تانکرها به دلیل دارابودن برخی ترکیبات خاص در مواد اولیه خود، در برابر اشعه ماورای بفش بسیار مقاووم هستند. دیگر مزایا و ویژگی‌های مخازن یا تانکرهای نیسانی پلی اتیلن را اینگونه می‌توان عنوان نمود:

  • مقامت در برابر خوردگی
  • امکان استفاده برای حمل‌ونقل طیف گسترده‌ای از مایعات (انواع مواد شیمیایی، آب، سوخت و ...)
  • نصب آسان
  • سهولت در نصب اتصالات
  • دارای طرح زیبا و ریپ‌ بر روی بدنه مخزن
  •  

کاربرد‌های تانکر پلاستیکی نیسانی

در ادامه معرفی تانکر پلاستیکی نیسانی، قصد داریم تا کاربرد‌های، این دسته از تانکرها را معرفی نماییم. این تانکر، کاربردهای گسترده‌ای دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به مواردی چون:

  • امکان استفاده برای حمل‌ونقل سوخت
  • امکان استفاده برای حمل‌ونقل آب شرب
  • قابل استفاده به عنوان تانکر آب در آتش‌نشانی‌ها
  • امکان استفاده به منظور جابه‌جایی آبزیان
  • امکان استفاده برای جابه‌جایی انواع اسید‌ها و مواد شیمیایی

اشاره کرد. با توجه به مقاومت بالای این تانکرها در برابر خوردگی ناشی از نگه‌داری اسید‌ها و دیگر مایعات، این کاربردها دور از ذهن به نظر نمی‌رسند.

انواع تانکر آب نیسانی پلی اتیلن

به طور کلی، مخازن و تانکرهای پلی‌اتیلن یا پلاستیکی را بر اساس ضخامت و تعداد لایه‌های آن‌ها، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. انواع تانکر آب نیسانی پلاستیکی عبارت‌اند از:

  • تک‌لایه
  • دولایه
  • سه‌لایه
  • چهارلایه

این مطلب را از دست ندهید: تفاوت های مخزن آب تک لایه و سه لایه چیست؟

 

تفاوت موجود میان انواع مختلف این مخازن، وجود یا عدم وجود یک لایه مشکی‌رنگ است که این لایه، وظیفه جلوگیری از ورود نور و افزایش مقاومت مخازن در برابر اشعه UV را به عهده دارد.

همچنین در یک دسته‌بندی دیگر، مخازن نیسانی را بر اساس ظرفیت‌های آن‌ها از یکدیگر متمایز می‌کنند. جدول ظرفیت‌ها و ابعاد مخازن نیسانی پلاستیکی به شرح زیر است:

نام محصول

لیتراژ / LITER

طول / L (بیرونی)

عرض / W (بیرونی)

ارتفاع / H (بیرونی)

مخزن 1500 لیتری نیسانی

1450

125

157

108/3

مخزن 2000 لیتری نیسانی گازسوز

2000

168

153

122

مخزن 2000 لیتری نیسانی آبی

2000

209

150

88

مخزن 2000 لیتری نیسانی (بنزینی)

2000

180

161

112

مخزن 2000 لیتری نیسانی بلند

2000

181

155

126

 

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت کامل به معرفی تانکر پلاستیکی نیسانی بپردازیم. همانطور که گفتیم، مخازن و تانکرهای نیسانی، بهترین گزینه برای حمل‌ونقل مایعاتی چون آب شرب، سوخت، انواع اسیدها و مواد شیمیایی به شمار می‌روند. این مخازن مقاومت بالایی  در برابر خوردگی دارند و امکان نگه‌داری و جابه‌جایی مایعات بدون هیچ‌گونه تغییری در ترکیبات شیمیایی آن‌ها وجود دارد. به عبارتی؛ باتوجه به تمام ویژگی‌ها و کاربردهای تانکرهای نیسانی، استفاده از آن‌ها به عنوان بستر جابه‌جایی و حمل‌ونقل مایعات، بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

 

کارشناسان فروش

 

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن در خاورمیانه

یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مخزن آب پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه، مجتمع پلاستیک طبرستان است. این مجتمع از طریق 210 نمایندگی معتبر خود در سرتاسر ایران، محصولات خود را به مشتریان محترم عرضه می‌کند. محصولات تولیدشده در مجتمع طبرستان، بالاترین کیفیت را در میان تمام محصولات پلی‌اتیلنی در اختیار دارد. مشتریان محترم برای اطلاع از قیمت‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان مجموعه بیک صنعت تماس حاصل نمایند.