مخازن پلی اتیلن زیرپله انواع مختلفی دارند و بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای اطلاع از انواع مخزن پلی اتیلن و مخزن پلی اتیلن چیست زیر پله ای و کاربرد آن‌ها این مقاله را مطالعه کنید.

 

مخزن زیرپلۀ پلی اتیلن، یکی از انواع پرکاربرد مخازن است که به منظور نگهداری و ذخیره‌سازی آب در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل نام‌گذاری این مخزن به زیرپله، شکل و طراحی خاص آن بوده که این طراحی خاص موجب می‌شود که امکان نصب این مخازن در زیرپله‌های بدون استفاده، وجود داشته باشد. مخزن زیرپله، برای ساختمان‌هایی که با کمبود فضای مناسب برای نصب مخزن مواجه هستند، بسیار مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم تا انواع مخزن پلی اتیلن زیر پله‌ای را معرفی کنیم.

 

انواع مخزن پلی اتیلن زیر پله‌ای

مخزن پلی اتیلن زیرپله‌ای را می‌توان بر اساس تعداد لایه و ظرفیت دسته‌بندی نمود. به عبارت دیگر مخزن زیرپله پلی اتیلن، دارای انواع گوناگونی با تعداد لایۀ مختلف و ظرفیت‌های متنوعی است. در ادامه به بررسی انواع مخازن زیرپله‌ خواهیم پرداخت:

تعداد لایه

تعداد لایه یکی از عوامل تفاوت میان انواع مخازن زیرپله‌ پلی اتیلن است. به طور کلی مخازن پلی اتیلن از جمله مخزن زیرپلۀ پلی اتیلن، دارای انواع مختلفی از نظر تعداد لایه هستند. این انواع عبارتند از:

  • تک‌لالیه
  • سه‌لایه
  • چهارلایه

هر یک از انواع مخزن پلی اتیلن زیر پله‌ای با توجه به تعداد لایه‌ها، ویژگی‌هایی دارند که در ادامه آن‌‌ها را بررسی خواهیم نمود.

این مطلب را هم حتما بخوانیدجامع‌ترین راهنمای خرید مخزن آب برای ساختمان

مخزن زیرپلۀ تک‌لایه

مخازن زیرپلۀ تک‌لایه، نسبت به انواع سه و چهارلایه، تعداد لایه‌های کمتری داشته و مهم‌ترین تفاوت‌ آن‌ها در مقاومت در برابر دما و اشعۀ UV است.

مخزن زیرپلۀ سه‌لایه و چهارلایه

تفاوت عمدۀ مخزن زیرپلۀ سه‌لایه و چهارلایه با مخازن تک‌لایه در وجود یک لایۀ میانی مشکی‌رنگ است که این لایه وظیفۀ جلوگیری از ورود نور به درون مخزن را دارد. معمولاً کارشناسان برای نگهداری آب شرب، استفاده از مخازن زیرپلۀ سه‌لایه و چهارلایه را پیشنهاد می‌کنند.

ظرفیت

دیگر عاملی که سبب تمایز میان انواع مخزن پلی اتیلن زیر پله‌ای می‌شود، ظرفیت این دسته از مخازن است. در حالت کلی، هرچه تعداد واحدها و ساکنین یک ساختمان بیشتر باشد، برا پاسخ به نیاز ساکنین، باید از مخزنی با حجم بالاتر استفاده نمود. به همین دلیل، مخازن زیرپله در ظرفیت‌های مختلفی از 500 لیتر تا 1500 لیتر تولید می‌شوند. لیست حجم‌ و ابعاد مخازن پلی اتیلن زیرپله تولید شده در مجتمع پلاستیک طبرستان به شرح زیر است:

 

نام محصول

لیتراژ / LITER

طول / L
(
بیرونی)

عرض / W
(
بیرونی)

ارتفاع کوچک/H
(
بیرونی)

ارتفاع بزرگ/H
(
بیرونی)

مخزن 500 لیتری زیرپله‌ای

500

137

72

35

84

مخزن 800 لیتری زیرپله‌ای

800

160

83

40

98

مخزن 1000 لیتری زیرپله‌ای

1000

172

87

43

106

مخزن 1500 لیتری زیرپله‌ای

1500

196

109

44

112

  

این مطلب را هم حتما بخوانیدطریقۀ نصب پمپ و منبع آب به صورت اصولی

 

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، مخازن زیرپلۀ پلی اتیلن، بر اساس تعداد لایه و ظرفیت‌های متنوعی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این دسته از مخازن بر اساس تعداد لایه به انواع تک‌لایه، سه‌لایه و چهارلابه تقسیم شده و همچنین دارای ظرفیت‌های گوناگونی از 500 تا 1500 لیتر هستند.

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه

مجتمع پلاستیک طبرستان، یکی از برترین و بهترین تولیدکنندگان مخازن و محصولات پلی اتیلن است که توانسته است با تولید محصولاتی باکیفیت، سهم قابل‌توجهی از این بازار را در دست بگیرد. این مجتمع دارای 210 نمایندگی معتبر در سراسر ایران است و محصولات خود را از طریق این نمایندگی‌ها، به مشتریان محترم عرضه می‌نماید. درنتیجه عزیزانی که قصد خرید مخازن و محصولات پلی‌ اتیلنی تولید شده در مجتمع پلاستیک طبرستان را دارند می‌توانند به نمایندگی شهر خود مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و طرح پرسش‌های خود می‌توانند با کارشناسان فروش مجتمع پلاستیک طبرستان، تماس برقرار کنند.