رشد روزافزون جمعیت و توسعۀ شهرنشینی همراه با خود مشکلات بسیاری را آورده است که از این بین می‌توان به کاهش منابع آبی، آسیب به محیط زیست و همچنین کاهش کیفیت زندگی اشاره کرد. رشد جمعیت علاوه بر تمامی تبعات ناخوشایند و غیرمستقیمی که به همراه داشته، تبعات مستقیمی نیز داشته است. از جملۀ این تبعات مستقیم کاهش فضای زندگی انسان‌ها و روی آوردن جمعیت به زندگی در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بوده است.  

. راه حل قطعی آب و بروز اختلال در فشار آب ساختمان‌ها تهیه و نصب مخازن نگهداری آب است، که پس از جایگزینی مخازن پلی ایتلنی با مخازن فلزی بسیاری از مشکلاتی که پیش از این داشت، برطرف شده است. با این حال این راه حل پرسش دیگری را ایجاد می‌کند: امروزه با رشد جمعیت و توسعۀ شهرنشینی که منجر به ساخت ساختمان‌های کم متراژ شده است، چگونه می‌توان مخازن ذخیره آب را در این فضاهای محدود جا داد؟

برای این مشکل چندین راه حل وجود دارد که شامل نصب مخزن در پشت بام، پارکینگ، انباری یا اتصال چند مخزن کم‌حجم به یکدیگر می‌شود. اما در این مقاله قصد داریم راه حل جدید و کارآمد دیگری را به شما معرفی کنیم که برای اجرای آن نیازی به داشتن فضایی همچون پارکینگ یا انباری وجود ندارد. مخازن زیرپله مخازنی هستند که برای قرار گرفتن در زیر پله‌های ساختمان‌ها طراحی شده‌اند و به واسطۀ توانایی جا شدن در این فضای پیش از این مرده و بی‌مصرف، پاسخی مناسب برای سوال چگونه مخزن رامخزن آب زیر پله ای چیست؟ ارائه داده است.

 

مخازن زیر پله ای برای ذخیره‌سازی آب شرب برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، آتش‌نشانی و غیره استفاده می‌شوند. بااین‌وجود، برای نگهداری انواع مایعات شیمیایی (اسیدها و بازها)، دارویی و حتی سوخت نیز کاربرد دارند. فقط نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد، سازگاری مایع با پلی اتیلن است. برخی مواد با پلی اتیلن واکنش نشان می‌دهند و برای ذخیره‌سازی در مخازن پلاستیکی مناسب نیستند. در ساختمان‌ها جاگذاری کنیم هستند.

 

نصب مخزن زیر پله ای

مخزن زیر پله، از پلی اتیلن (PE) و مواد افزودنی دیگر ساخته می‌شود. منبع زیر پله ای در قسمت ابتدا و انتها دو ارتفاع متفاوت دارد تا به بهترین نحو زیر پله جا شود و اتصالات آن نیز به راحتی نصب شوند. مخازن زیرپله طراحی ویژه‌ای دارند و از آنجایی که با درنظر گرفتن ارتفاع راه‌پله ساخته شده‌اند، پس به صورت ذوزنقه‌ای و شیبدار تولید می‌شوند. هنگام خرید مخزن زیرپله باید محل نصب را با دقت اندازه‌گیری کنید، تعداد افراد ساکن در ساختمان را محاسبه کنید و سپس با در نظر گرفتن این دو فاکتور حجم مناسب را انتخاب کرده و خرید خود را تکمیل نمایید.  

بر اساس مبحث شانزدهم قانون ملی ساختمان، در ساختمان‌های بیش از 4 طبقه یا 10 واحد آپارتمانی برای 12 ساعت مصرف به ازای هر فرد باید 150 لیتر آب در شبانه‌روز  در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:علت کم شدن فشار آب گرم

برای اندازه‌گیری محل نصب مخزن باید ابعاد زیر را محاسبه کنید:

مساحت کف محل قرارگیری مخزن، ارتفاع جلو، ارتفاع عقب، ارتفاع بدون درب، طول جلو، طول عقب و عرض. پس از اندازه‌گیری این موارد باید ابعاد مخازن زیرپله را بررسی کنید و سپس این ابعاد را با هم تطبیق دهید.

مخزن زیرپله یا مخزن زیر راه پله در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به محلی که در اختیار دارید، بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مخزن را انتخاب کنید. برای آگاهی ازابعاد مخزن زیرپله جهت خرید مخزن زیرپله بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

نکات نصب مخزن زیر پله ای

برای نصب مخزن زیرپله باید مراحل زیر طی شود:

  • انتخاب مکان مناسب
  • آماده سازی محل نصب
  • رعایت دستورالعمل نصب صحیح مخزن
  • نصب مخزن
  • تست و عیب یابی

 

مجتمع پلاستیک طبرستان بزرگترین تولید کنندۀ مخازن پلی اتیلن در ایران است که به واسطۀ کیفیت ساخت، مواد اولیۀ درجه یک و همچنین تجربۀ طولانی در ساخت مخازن در تمامی کشور به خوبی شناخته شده است و نامی معتبر دارد. جهت خرید مخزن پلی اتیلن می‌توانید به بخش فروش و پشتیبانی مراجعه کرده و با نزدیک‌ترین نمایندۀ فروش به شهر خود تماس بگیرید.